خانه مقالات برندینگ برند خود را با داستان های خلاقانه بسازید

برند خود را با داستان های خلاقانه بسازید

0 ثانیه خوانده شده
۰
0
7

داستان سرایی و قصه گویی یکی از قدیمی ترین روش های شناخته شده ی ایجاد ارتباطات در میان مردم است. ما از طریق داستان ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنیم، آموخته هایمان را با همگان به اشتراک می گذاریم، عقاید، احساسات و اخلاقیات را نیز با یکدیگر مبادله میکنیم. تبلیغات نیز در حال حاضر نوعی از داستان سرایی است و بازاریابان نیز به قصه گویان عصر جدید تبدیل شده اند.

بازاریابان و مبلغان همانند یک راوی با همان هدف تاثیر گذاری بر شنوندگان خود فعالیت می کنند. هر یک از این تغییرات حاکی از بلوغ یک جامعه و پیشرفت آن می باشد و رویارویی با این تغییرات همیشه امری طبیعی می باشد. اما آنچه در اینجا از اهمیت بالایی برخوردار است قواعد و قوانین برای ساخت یک داستان خوب و مناسب است. تفاوتی نمی کند که از چه رسانه ای برای انتقال پیام و داستان خود به مخاطب استفاده می کنید، آنچه مهم است محتوای مناسب و قدرت اقناع پیام و داستان شما برای مخاطبان است.

فراموش نکنید داستانی که بیان می کنید باید در بردارنده ی شخصیت و ارزش برندتان و وعده های برند باشد و دیدگاه و نگرشتان را به خوبی منعکس کند. بیان داستان یک برند، چیزی فراتر از تبلیغات صرف است و نیازمند فعالیت ها و برنامه ریزی های دقیقی می باشد. داستان برند در حقیقت همان پیام برندتان است به صورتی که بتواند تصویر قابل اعتمادی را در ذهن مخاطب ایجاد کند.

چه برندهایی می توانند در داستان سرایی برای برندشان موفق عمل کنند؟

برندهایی که:

  • مشتریان و مخاطبان خود را در مرکز توجه داستان هایشان قرار دهند.
  • شخصیت منحصر به فردی برای آنان ایجاد کنند.
  • اهداف خود را به صوردت شفاف بیان کنند.
  • به مشتریان و مخاطبان خود همچون ابزاری برای سودآوری نگاه نکنند.

اولین اقدام در تولید محتوای مناسب، توجه به این نکته است که مدت زمان تبلیغات اهمیت چندانی ندارد و اینکه یک تبلیغ تلویزیونی ۱۰ ثانیه ای را به تبلیغی ۳ دقیقه ای تبلیغ کنید ابدا منجر به موفقیت نمی شود. همچنین تعداد دفعاتی که ممکن است این تبلیغ نشان داده شود در قدم اول نیز اهمیت چندانی ندارد، بلکه میزان اثرگذاری پیام و داستان است که در نهایت، غالب بر همه ی موضوعات دیگر مهم جلوه می کند. مهم نیست که چه تعداد دنبال کننده در شبکه ها و رسانه های مختلف دارید، مهم تعداد مشتریان وفادار و دائمی شما هستند که برندتان را باور دارند.

یکی از مواردی که همواره در بیان پیام و داستان خود باید به آن توجه کنید، درگیر کردن مخاطب می باشد. برای مثال اگر به دنبال ساخت یک تیزر هستید، باید به گونه ای آن را طراحی کنید که اولا جذاب باشد و مخاطب تمایل به دیدن آن داشته باشد و ثانیا با دیدن این تیزر پیام نهایی برندتان را به خوبی درک کند، نه اینکه تصاویری مبهم و نامنسجم در ذهن مخاطب باقی بماند. تبلیغات زمانی موفقیت آمیز خواهند بود و شما زمانی می توانید اطمینان کسب کنید که داستان و پیامتان به درستی به مخاطبانتان انتقال داده شده است که افراد نسبت به شما بازخور نشان دهند، اظهار نظر کنند و پیشنهادات یا انتقاداتی برای شما داشته باشند. در تبلیغات تلویزیونی طولانی پیشنهاد می شود که پیام و داستان اصلی برند  در ۱۰ الی ۱۵ ثانیه اول گنجانده شود، زیرا تحقیقات نشان داده است که ثانیه های بعدی توسط مخاطبان اغلب نادیده گرفته می شود. در نتیجه بهتر است که عمق داستانتان را در ثانیه های اول نشان دهید. (اگر چه همان طور که قبلا گفته شد بهتر است از تبلیغات طولانی خودداری کنید). بیان یک داستان خوب و نشان دادن هویت ارزشمند یک برند تنها به نوع تبلیغات، میزان پخش آنها یا میزان پول مصرف شده برای آنها مربوط نمی شود. آنچه بیان می شود و محتوای داستان، اهمیت بیشتری دارد.

۵ گام اصلی که در بیان داستان برندتان باید همواره به آن توجه داشته باشید:

  1. نام برند شما چیست، هویت برندتان چیست و چه شخصیتی در پشت این برند قرار دارد. اجازه دهید مخاطبانتان با صاحب اصلی برند نیز آشنایی پیدا کنند تا اعتماد مخاطبان را جلب کنید.
  2. چه محصول یا خدمتی ارائه می کنید، مشخصات کامل آن چیست، چه مزیت و مزایایی در این محصولات وجود دارد و چرا مشتریان باید به خرید از محصولات شما ترغیب شوند. اگر نتوانید مزایای رقابتی خود را در داستان برندتان بیان کنید، بی شک داستان خوبی نخواهید ساخت.
  3. موقعیت جغرافیایی و بازار هدف شما کجاست. مشتریان اغلب دوست دارند که اطلاعات کاملی از مشخصات شما داشته باشند. اینکه در چه بخش هایی نمایندگی یا شعبه دارید و راه های دسترسی به شما از چه طریق است.
  4. دلایل وجودی شما چیست؟ به عبارت دیگر دلیل وجود چنین برندی چیست. آیا صرفا یک میل شخصی به ایجاد چنین برندی داشته اید یا دلایل و پیشینه ی دیگری برای این کار وجود دارد. وجود برند شما چه نیازی از مخاطبان و مشتریان را می تواند برطرف کند.
  5. در بیان داستان برندتان نه تنها باید به بیان مزیت های خود بپردازید بلکه باید بتوانید چگونگی انجام آن را به مشتریان خود نشان دهید تا صرفا به بیان آن خلاصه نشود. به مشتریان خود نشان دهید که قرار است چگونه این مزایا ایجاد شوند.

Armani - Banner online 790x63-02

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
  • برندسازی شهر آگرای هند

    برندسازی و هویت در کشوری مانند هند، با قرن ها لایه بندی تاریخی و فرهنگی، برندسازی شهرهای آ…
  • اولین نشست پرسش و پاسخ کسب و کار برندابات

    پس از انتشار ثبت نام نشست تخصصی برندابات درخواست های کثیری برای ما ارسال گردید با توجه به …
  • برندسازی مکان

    موفقیت در برندسازی مکان

    برندسازی مکان و مدیریت درست برای توسعه و گسترش آن، نیازمند الزامات گوناگونی است که قبل از …
مطالب بیشتر از این نویسنده تحریریه brandabout
بارگذاری بیشتر در مقالات برندینگ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بررسی کنید

برندسازی شهر آگرای هند

برندسازی و هویت در کشوری مانند هند، با قرن ها لایه بندی تاریخی و فرهنگی، برندسازی شهرهای آ…