خانه مقالات برندینگ برند تجاری یا شخصی؟ ((Personal Brand or a Business Brand

برند تجاری یا شخصی؟ ((Personal Brand or a Business Brand

4 ثانیه خوانده شده
۰
0
5

یکی از تصمیمات مهم قبل از شروع پروژه ی برندسازی، تصمیم گیری در رابطه با ایجاد یک برند تجاری یا برند شخصی است.

برندسازی شخصی پیرامون شخصیت شما است و معمولا اشاره به برندسازی کسب وکارتان با استفاده از اسم و رسم خودتان است و جنبه های مثبت و منفی متفاوتی دارد که در اینجا به بررسی آن می پردازیم.

برند تجاری پیرامون هویتی که شما برای کسب وکارتان خلق می کنید، می باشد و معمولا بدین معنا است که شما برای کسب وکارتان باید نام یا عنوانی انتخاب کنید که این عنوان مستقل از نام شخصی شما می باشد. برای این موضوع نیز طرفداران و مخالفانی نیز وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

برند سازی آنلاین به مراتب ساده تراست. بخصوص هنگامی که ما دسترسی به ابزارهای آنلاین داریم. اما همچنان افرادی هستند که از ساخت برند شخصی امتناع می کنند.

طرفداران برند شخصی

برند های شخصی انعطاف پذیر هستند. برندهای شخصی برای برندسازی کسب کار، وب سایت یا محصولات یا خدماتی که ارائه می دهند معمولا از نام مالک کسب وکار استفاده می کنند. بدین معنا که اگر کسب وکار اصلیتان تغییر کند یا محصول یا خدمت متفاوتی را نسبت به آنچه از ابتدا ارائه می دادید ، اکنون بخواهید ارائه دهید، بدون اینکه نیازی به تغییر نام کسب وکارتان داشته باشید می توانید محصول یا خدماتتتان را تعدیل کنید.

اگر می خواهید به عنوان یک سخنران کار کنید، برندهای شخصی ایده آل ومطلوب هستند. ارتباط دادن نام با حوزه کاری یا تخصص کاریتان کار دشواری است اما اگر اینکار را کرده اید، شما به عنوان فردی دیده خواهید شد که دیگران درصدد هستند درباره شما بشنوند و بیشتر بدانند.

برندهای شخصی برای صنایع فردی عالی می باشد. اگر شما هنرمند، نویسنده، سخنران یا مربی حرفه ای هستید، برند شخصی قدرتمند، کسب وکارتان را ارتقا خواهد بخشید و برای شما شکوفایی به ارمغان می اورد.

مخالفان برند شخصی

نام شرکت شما، نشان دهنده فعالیت شما نیست: نام شخصی شما باید با آنچه ارائه می دهید، همخوانی و ارتباط داشته باشد. اینکار با استفاده از یک شعار بسیار قوی در هرکاری که شما انجام می دهید، امکان پذیر می شود. همچنین شما می توانید ارتباط  و همخوانی نام شخصی و فعالیت تان را با نوشتن پست ، انجام مصاحبه، فعالیت در رسانه های اجتماعی و صحبت از حوزه تخصص خود برقرار سازید. شما اینکار را تا زمانیکه مردم با نام شما و فعالیت شما ارتباط برقرار می کنند، انجام می دهید.

فروش کسب وکارهای دارای برند شخصی دشوار است. بی شک افرادی که به تازگی کار خود را شروع می کنند، ابد در فکر فروش آن نیستند، اما اگر فکر میکنید که ممکن است حتی در آینده ای بسیار دور این اتفاق رخ دهد، بهتر است که از ابتدا بیشتر به آن فکر کنید. برندهای شخصی قابل انتقال به دیگری نیستند.

برندسازی تجاری بهترین راه حل و گزینه می باشد.

برندهای تجاری کارکرد هایی به مراتب بهتر وسودمندانه تری دارند ، زیرا بجای اینکه شما از نام خودتان استفاده کنید، باید نام غیر شخصی خود را بکار ببرید.  یعنی استفاده از نام های معنادار دیگر و یقینا کار دشوار اما با ارزشی است.

 

طرفداران برند تجاری

برندسازی تجاری شما را مجبور می کند تا به برنامه های کسب وکار خود توجه ویژه ای داشته باشید. زمانی که نوبت به نام گذاری کسب وکار می شود، شما باید در باره مشتریان ایده آل خود، محصول یا خدمتی که ارائه می دهید، و خوشنامی کسب وکار خود فکر کنید. انجام این فرایند به شما کمک می کند تا چشم انداز و ماموریت خود برای آینده را فراتر از نام و شعار کسب وکارتان خلق کنید.

برندهای کسب کار به شما امکان جانمایی کسب وکارتان را از همان ابتدا می دهد. هیچ محدودیتی در استفاده از نام و کلمات برای شما وجود ندارد، پس به دنبال کلماتی باشید که بیان کننده محصولات و خدماتی که ارائه می دهید باشد. آنها را با شعاری هیجان آور تکمیل کنید و به گونه ای باشد که به محض آن که مشتری اسم آن را می شنود، محصول یا خدمت شما را انتخاب کند.

فروش برندهای کسب وکار آسان تر می باشد. اکثر کسب وکارها چرخه حیات دارند. وقتی که زمینه برای فروش کسب وکار مهیا است- به دلایلی مانند تغییر علایق ، جابجایی ، بازنشستگی – اگر نام آن ارتباطی با نام شخصی ندارد، فروش آن به فردی دیگر آسان خواهد بود. قبول کنیم، اگر کسب وکار را بعد از فردی که دیگر آن فرد وجود ندارد، نام گذاری شود، خیلی ارزشمند نیست. آما اگر برند شناخته شده ای را توسعه داده اید، این برند دارای است که مردم به آن توجه کرده و به خاطر ان خرید و انتخاب می کنند.

کارگاه های آموزشی

مخالفان برند کسب وکار

برندسازی کسب وکار، نیاز به تلاش زیادی دارد. زمانیکه شما درصدد هستید تا درباره ارائه محصولات و خدمات، ومشتریان هدف خود تصمیم گیری کنید، همزمان باید برای برند هم نامی انتخاب کنید.

اگر علایق شما تغییر کند، برندهای کسب وکار انعطاف پذیری چندانی ندارند. اگر تصمیم گرفتید که بطور کلی محصولات و خدماتتان را تغییر دهید و اقلام دیگری را ارائه دهید، اگر نام کسب وکارتان با اقلام مورد نظر ارتباطی نداشته باشد، احتمالا باید کسب وکار ثانویه ای را تاسیس کنید. معمولا شما باید طوری نام برند کسب وکارتان را انتخاب کنید که ارتباط کلی با محصولات و خدمات شما داشته باشد ، سپس با بکارگیری شعار می توانید تخصصی تر عمل کنید تا هنگام تغییر حوزه کاری، با مشکل جدی مواجه نشوید. اما اگر حوزه کاریتان را بطور کلی عوض کنید، احتمالا نام پیشنهادی شما دیگر کارساز نخواهد بود.

آیا خط میانه ای (a happy medium) وجود دارد؟ (آیا سازش رضایت بخشی بین مخالفان و موافقان وجود دارد)

معتقد هستیم که راه حل و سازش میانه ای وجود دارد که اکنون نسبت به قبل با وجود مشکلات به کار خود ادامه می دهند. شما همزمان می توانید هم بر روی برندسازی تجاری تمرکز کنید وهم پیرامون علایق شخصی خود راجع به موضوعی کار کنید.

چگونه؟ ابتدا برندسازی تجاری انجام می دهید و سپس با مالکان دیگر کسب وکار ارتباط برقرار می کنید تا به شما در توسعه این نام در باره آنچه ارائه می دهید، کمک کنند. می توانید پست بگذارید، مصاحبه و سخنرانی کنید و بطور شخصی نامتان را درمورد برند تجاری خود گسترش دهید. با پاسخ به سوالات و کسب اطلاعات، برند شخصی شما نیز در کنار افزایش آگاهی شما از برند کسب وکارتان نیز رشد پیدا می کند. اگر توانایی تصمیم گیری بین برند شخصی ویا تجاری را ندارد، این رویکرد ممکن است از میان رویکردهای دیگر انعطاف پذیرترین باشد.

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده پژمان پاکدامن
بارگذاری بیشتر در مقالات برندینگ

پاسخ دهید

بررسی کنید

بایدها و نبایدهای بازسازی برند

هنگامی که شما به بازسازی برند شرکت های تجاری خود می پردازید، متوجه الگوهای خاصی می شوید. چ…