خانه مقالات برندینگ برند ، جایگاه برند، وعده برند، کدام؟

برند ، جایگاه برند، وعده برند، کدام؟

16 ثانیه خوانده شده
۰

آیا تابحال در جلسه ای بوده اید که در آن، دو نفر منظور یکسانی داشته اند، اما هر کدام برداشت های متفاوتی در مورد موضوع گفتگو داشته اند؟ این وضعیت وقتی  متخصصان بازرایابی و برندسازی شروع به گفتگو در مورد برندی می کنند، نیز رخ می دهد که می تواند باعث سردرگمی شود.  آژانس های تبلیغاتی و برندسازی نیز مانند بسیاری از خدمات حرفه ای، از اصطلاحات بسیار زیادی برای توصیف ابزار کسب و کار استفاده می کنند.  در عرصه توسعه برند، برخی اصطلاحات متناوبا مورد استفاده قرار می گیرند و اغلب دارای مفهومی هستند که منحصر به یک شرکت خاص است. اصطلاحاتی که استفاده می کنیم، حتی برای متخصصان بی تجربه، می تواند معانی مختلفی داشته باشد.

 

 

 

 وعده برند  باید هدف اصلی فعالیت ها، تعاملات، ارتباطات و تمرکز شرکت باشد.  شرکت ولوو می تواند در مورد ویژگی های مختلف مدل هایی که ارائه می دهد صحبت کند اما هرگز از وعده اصلی خود که ایمنی است، غافل نمی شود.  وعده برند، ایده بلند مدت شرکت است.  اما اینکه چگونه جایگاه برند خود را در مقایسه با رقبا تعریف کنید یا اینکه چگونه وعده برند را انتقال دهید، می تواند با توجه به تغییرات بازار، با گذشت زمان تغییر کند.


جایگاه سازی برند بصورت دقیق میشود چنین تعریف کرد  "آنچه در حال حاضر شما را از رقبایتان در نظر مشتریانی که دارید و آنچه در ذهن مشتریان دیگر است، متمایز می کند." شما برای جذب مشتری به سمت خود، باید کاملا بدانید که محصولات یا خدمات تان چه تفاوت هایی در مقایسه با رقبایتان دارد.


مورد دیگر، هویت برند است. هویت برند چیزی است که مشتری از شما می بیند یا می شنود، همراه با لحن و ویژگی هایی که همه اینها با خود منتقل می کنند. هویت برند از جایگاه برند می آید و شامل  نام، لوگو، شعار، ظاهر، حس و پیام های برند است که مشتریان به راحتی با آن شناخته می شوند. اگر فرایند برندسازی را از اینجا شروع کنید، شکست خواهید خورد. شرکت ها و سازمان هایی که جایگاه سازی قوی برند ندارند، بیشتر احتمال دارد که ارزش کمی داشته باشند و در درازمدت عملکرد ضعیفی در بازار داشته باشند.


اگر شما در سازمان یا شرکتی هستید که ساختار برند پیچیده ای دارد، پیشنهاد می شود به سلسله مراتب برند خود نگاهی بیندازید. برندها با برندهای دیگر رقابت می کنند، اما با سایر محصولات یا خدمات یک سیستم نیز مرتبط هستند. چه برند شرکت چتر باشد، یا برند تولید محصول یا برندی با ساختار مشترک، پیام دهنده باید از ارزش برند اطلاع داشته باشد.


بنابراین دفعه بعد اگر کسی به شما گفت " باید به بازسازی برند بپردازیم" از وی بپرسید چگونه اصطلاحات برند را تعریف می کنند تا بتوانید این روند را با موفقیت شروع کنید.

نویسنده: پژمان پاکدامن

 مشاور و برنامه ریز استراتژی برندسازی 
 

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

.

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

 

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

  • توسعه برند شخصی

    توسعه برند شخصی

    برندسازی شخصی فرآیند شناسایی ارزش منحصر به فرد و متمایزی است که به یک سازمان، تیم و یا پرو…
  • سال ۹۷ حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد

    به گزارش گروه برندابات؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری…
  • مهرداد انوری -ویژه نامه نوبهار 97

    عصر آینده عصر خدمات است

    نوروز باستانی نوید بخش پایانی برای تلاش ‌ها و کوشش‌های یکساله‌ای است که پر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code