خانه مقالات برندینگ برندینگ در مقابل طراحی برند ؛ هنر در مقابل مهارت

برندینگ در مقابل طراحی برند ؛ هنر در مقابل مهارت

1 ثانیه خوانده شده
۰

telegrambrandabout.irinstagrambrandabout.ir

برندینگ در واقع نمایش و ارائه بصری ای است که دربردارنده هسته های ارزشی ای مثل ماموریت، بینش و طراحی حسی هویت یک کمپانی است. برند در واقع آن دلیلی است که به مشتری می دهید تا محصول و یا خدمات شما را به دیگران ترجیح بدهد. برتدینگ آن چیزی است که شما را از دیگران متمایز می کند. در واقع یک ارائه کامل از شما به دنیاست.

عناصر کلیدی و خصوصیات یک برند

برند شما چیست؟ یک برند باید یک پاسخ مناسب به این سوال داشته باشد و بتواند خودش را تعریف کند. این پاسخ باید خصوصیات ویژه آن برند را در خود داشته باشد و باعث بشود برای آن برند محبوبیت ایجاد شود. در این پاسخ باید گفته شود که این برند برای کدام سازمان است، چه کاری انجام می دهد و مالکیت آن در اختیار چه کسی است. این تعریف باید به مشتریان شما اوضیح دهد که چه چیزی در شما نسبت به رقیبان متفاوت است.

ضمانت و تعهد برند شما چیست؟  به عنوان یک سازمان، حرف شما ضمانتنامه شماست. تقاوت بین کارآیی و ناکارآمدی در کسب و کار تحویل دادن است. آن چیزی که شما به مشتریانتان تضمین می دهید که انجام دهید، باید به دقت و سرعت و سر زمان مقرر انجام دهید. معروفیت و شهرت بر پایه توانایی ساختن یک مجموعه مشتری مدار به وجود می آید و این مهم فقط زمانی به دست می آید که شما آن چه را که می گوئید انجام می دهید در زمان مقرر انجام بدهید.

رنگ (رنگ های) برند شما چیست؟ چشم انسان غالبا با رنگ ها تحریک می شود. یک برند باید با رنگی خاص و یا با ترکیبی از رنگ ها برای شناسایی راحت و همچنین بالا بردن ارزش زیبایی شناسی شناخته شود. رنگ برند همه جا را شمال می شود از لباس های فرم تا رنگ صفحه.

داستان پشت سر برند شما چیست؟ افسانه خود را بگوئید. برای رقابت با دیگران و پیدا کردن جای خود در بازار داستان خود را تعریف کنید. این مساله به مشتریانتان کمک می کند تا با مجموعه شما ارتباط برقرار کنند. این همان جایی است که ارتباط حسی بین یک مجموعه و مشتریانش برقرار می شود.

شاخصه های بصری برند شما چیست؟ یک برند باید برای خودش امضا داشته باشد. جاذبه های بصری تصویری که در مراوادات و ارتباطات با سازمان های دیگر از آن ها استفاده کند. جاذبه های بصری قابل تشخیص از گذشته تا کنون گویای هویت یک برند بوده و هست. تصاویری که در یک برند به نمایش در می آیند باید در جهت ساختن و حفظ یک هویت پرمفهوم باشند. شاخصه های بصری یک برند: فونت، لوگو و نام

شعار تجاری برند شما چیست؟ شعار تجاری شما ابزاری است برای ارتباط برقرار کردن ماهیت متمایز شما با مشتریانتان. خصوصیات کلیدی یک شعار تجاری عبارت است از: کوتاهی کلمات، به راحتی به حافظه سپردن، قدرت و عینیت.

از طرف دیگر طراحی برند است، که اشاره به خلق افکت های هنری بصری دارد که ایده ها، عقاید و احساس و عواطف را با استفاده از مسائل گرافیکی، نوشته و یا الگو طرح ریزی می کند. طراحی برند ارتباط برقرار کردن بین ایده ها و هویت یک مجموعه است.

branding-brand-design-1

مردم بیشتر تمایل دارند روی مسائلی تمرکز کنند که پیش چشمانشان است. به همین خاطر است که اهمیت دارد که طراحی شما نشان دهنده اهداف، ایده ها و انتظارات از برند شما باشد. طراح هویت برند را طراحی می کند و به آن زندگی می بخشد.

طراحی برند از یک سیستم از عناصر کلیدی مهم تشکیل شده که با هم ادغام می شوند و یک هویت را می سازند که شامل:

  • یک لوگوی منعطف طراحی کنید. در هنگام طراحی لوگو به خاطر داشته باشید که این لوگو قرار است در دامنه وسیعی از کانال های ارتباطی مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. لوگو باید به نحوی طراحی شود که بتواند در بیلبوردها، بنرها، پوشه های سفارشی، تبلیغات تلویزیونی و حالت های مختلف تبلیغاتی دیگر مورد استفاده قرار بگیرد. لوگو در عین حال که باید منحصر به فرد باشد باید رایج و معمول هم باشد.
  • یک رنگ و یا ترکیبی از رنگ ها را برای برند انتخاب کنید. عنصر رنگ در زمینه طراحی بسیار مهم است چرا که جدا از زیبایی شناسی این مساله هویت برند را برجسته می کند. وقتی بر روی یک رنگ می خواهید تصمیم گیری کنید، باید محتاط باشید و ترکیب های رنگی دیگر، سایه ها و ته رنگ را هم در نظر بگیرید. اینکه بخواهید رنگ های اولیه، ثانویه و یا حتی سومین برای برند در نظر بگیرید همه و همه به شما وابسته است.
  • هویت تایپوگرافیکی: مهم است که بدانید استفاده از تایپوگرافی در طراحی برند لازم و مکمل است یا نیست. برخی اوقات استفاده از تایپوگرافی طرح اصلی را کامل می کند. استفاده از دگرگونی ها در هنگام انتخاب فونت ها برای حالت های مختلف را در نظر بگیرید. یعنی مثلا شما شاید از حروف و نوشته های ایتالیک در شعار تبلیغاتی خود استفاده بکنید در عین حال که این کار ارزش طرح کلی شما را هم بالا می برد.
  • یک طرح منحصر به فرد انتخاب کنید. شما باید در هر بازه زمانی برجسته باشید و بدرخشید. در این دنیای بازار کسب و کار رقابتی شما باید همواره برجسته باشید و ایم در حالتی اتفاق می افتد که طراحی شما برای برندتان یک طراحی منحصر به فرد باشد. سبک منحصر به فرد شما باید متناسب با استانداردها، ارزش ها و اهداف برندها انتخاب شود.
  • طرحتان را زیبا کنید. طراحی برند باید آن قدر هیجان انگیز باشد که دو بار به آن نگاه شود. باور کنید یا نه، هیچ کس به طرح ها و کسب و کارهایی که جذاب و زیبا نباشند اهمیتی نمی دهد. مرغ بریان را در نظر بگیرید. مرغ بریان با چاشنی را بیشتر دوست خواهید داشت یا بدون چاشنی؟
  • اگر بخواهیم به صورت عمومی صحبت کنیم برندینگ و طراحی برند شبیه یک فراری و برچسب قیمت آن هستند. یعنی یکی بدون دیگری عملا بی ارزش هستند.

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

Armani - Banner online 790x63-02

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code