خانه مصاحبه ها بررسی کمپین محیطی ایلیا استیل/معمای سمبوسه و بورانی

بررسی کمپین محیطی ایلیا استیل/معمای سمبوسه و بورانی

3 ثانیه خوانده شده
۰

بازی با محصول به منظور رساندن پیام تبلیغاتی یکی از شیوه‌هایی است که برخی از برندها از آن استفاده می‌کنند. در هقته های گذشته برند ایلیا استیل یکی از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات آشپزخانه و هود نیز به نوعی از این شیوه تبلیغاتی خلاقانه بهره‌برداری کرده بود. این برند در آگهی اخیر خود محصول هود را به تصویر کشید و با سوژه مانند “بو” بصورت شوخی با کلمات و حذف بخشی از آن کلمه و استفاده از ایجاد معما، مخاطب را برای حل آن سر ذوق آورد و در کنار آن شعار «این هود با هیچ “بو” یی شوخی نداره » را به‌کار برده است.

آگهی این برند ساده ولی جالب بود و مخاطبان نسبت به آن عکس‌العمل‌های مختلفی را نشان دادند.  روی آوردن به تبلیغات خلاقانه این شرکت باعث شد که «برندابات» به بررسی بیشتر آن بپردازد. در این باره سراغ آقای حسن مالامیری ، مدیر تبلیغات شرکت ایلیا استیل رفته‌ایم.خیلی هم سعی کردیم با تیم طراحی این آگهی آژانس کرگدن و آقایان تهمتن امینیان و نواب قزلباش مصاحبه ای داشته باشیم که متاسفانه میسر نشد.آقای مالامیری به سوالات مختلفی پاسخ داده است که در ادامه می‌خوانید.

ilia-stil

با توجه به تبلیغات نوروز٩۵ و کمپین جدید ، ایلیا استیل چه اهداف کلی و سیاستهایی را دنبال می کند؟ و میزان دستیابی به این اهداف چه میزان برای شما رضایت بخش بوده است؟

ایلیااستیل برای سال ۹۵ خود، استراتژی های تبلیغات خود را کاملا تغییر داد و علاوه بر جذب مشاوران حرفه ای در این حوزه ، اقدام به برگزاری یک پیچ میان آژانس های تبلیغاتی کرد تا بتواند آژانس تبلیغاتی خود را به روش علمی تر و مناسب تری انتخاب نماید. در پی این پیچ تبلیغاتی کانون تبلیغات کرگدن به عنوان همکار و آژانس تبلیغاتی ایلیااستیل برای سال آتی برگزیده شد.

تبلیغالت ایلیااستل در سال ۹۵ با اکران تبلیغات محیطی در تعداد محدودی تابلو در شمال کشور و جاده های منتهی به استان مازندارن جهت تبریک سال نو اجرا شد. از آنجا که سینک به عنوان محصول قهرمان ایلیااستیل در بازار شناخته می شود و این برند جزو رهبران بازار سینک به حساب می آید، تبریک سال نو را با شعار سال ماهی داشته باشید و طرح سینک به مخاطبان و مشتریان خود تبریک گفت، که علی رغم اکران محدود مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفت و بسیار اثربخش بود.

ilia-stell-4

 

پس از آن و با توجه به اینکه فضای محیطی در مسیرهای اتوبانی بین شهری بود، ایلیااستیل در راستای مسئولیت اجتماعی خود اقدام به فرهنگ سازی پیرامون فرهنگ رانندگی کرد. در این مرحله ایلیااستیل به سراغ یکی دیگر از محصولات مطرح خود که گاز تو کار باشد رفت و طرحی را برای تبلیغات استفاده کرد که علاوه بر معرفی محصول گاز یک پیام اجتماعی (فرهنگ رانندگی) هم داشته باشد. این امر منجر به اکران طرح های گازشو نگیر، اجاق گازشو بگیر شد.

ilia-steel-6

الیااستیل برای سه ماهه تابستان و از رمضان ۹۵ کمپین خود را با تمرکز بر محصول هود خود شروع کرد. همان طور ک پیشتر اشاره شد، ایلیااستیل برند جوانی است که در سبد محصولات خود ، تمامی لوازم آشپزخانه را دارد، اما در بازار به عنوان تولید کننده سینک بیشتر شناخته شده است. لذا در کمپین امسال خود علاوه بر اینکه هدف برندینگ و افزایش آگاهی از برند خود را دنبال می کرد به معرفی محصول هود ایلیااستیل هم پرداخت. در این کمپین از رسانه های تلویزیون، محیطی شهر تهران، مسیرهای ورودی و خروجی تهران، مجله و روزنامه به صورت محدود استفاده شده است. تمرکز اصلی این کمپین بر محصول هود است، ویژگی اصلی این محصول که برای مخاطب حایز اهمیت است قدرت مکش می باشد لذا در تبلیغات هم به سراغ همین ویژگی رفیتم و ایده اصلی کمیپن تحت عنوان ” این هود با هیچ “بو” یی شوخی ندارد” استخراج شد ک شامل یک تیزر تلویزیونی، سه طرح سریالی محیطی ، یک طرح مجله و روزنامه می باشد.

ilia-steel-8

چه شد که ایلیا استیل از حیطه تبلیغات سنتی گذشته خود، به تبلیغات خلاق روی آورد؟

ایلیااستیل برند جوانی است و در تمامی حوزه ها از جمله تبلیغات روز به روز در حال بهبود و رشد می باشد. نکته ای که باید به اوون اشاره کنم این است که تبلیغات سال های گذشته ایلیااستیل هم تبلیغات خوبی است و نمی توان برچسب تبلیغات سنتی رو به آنها زد، هر چند در تمامی این سال ها ایلیااستیل از رسانه های سنتی استفاده کرده است. اما باید در نظر داشت که تمامی تبلیغات سال های گذشته نیز هر کدام با اهداف متفاوت و خاص همان مقطع زمانی ساخته و پخش شده اند. پر واضح است که رشدی که برند ایلیااستیل در طی این سال ها داشته است، خود معرف همین امر است که تمامی قسمت های مختلف به این برند فعالیت خود را به خوبی انجام داده اند.

 

اساسا کمپین های ایلیا استیل با هدف استراتژی فروش انجام میشود یا جایگاه سازی برند؟

کمپین ” این هود با هیچ “بو” یی شوخی ندارد” تمرکز اصلی اش بر معرفی هود ایلیااستیل است، که این امر خود به برند ایلیا و افزایش آگاهی از برند آن کمک شایانی کرده است. اما باید در نظر نداشته باشید که با توجه به گران بودن رسانه و تبلیغات در ایران، اگر کمپین های تبلیغاتی به افزایش فروش و جذب منابع مالی شرکت کمک کنند نمی توانند دنباله دار باشند و برند بعد از یک سال حضور در رسانه ها و تبلیغات ، از این حوزه جدا خواهد شد. لازم به ذکر است که اکمپین ایلیا را بایک نگاه سطحی می تواند، جزو کمپین های موفق ذکر کرد، چرا که علاوه بر اینکه خوب دیده شده است ثبت سفارش برای محصول مورد نظر به شدت نسبت به قبل از کمپین افزایش پیدا کرده است.

ilia-stell-7

کمی از برنامه های تبلیغاتی آینده ایلیااستیل برای خوانندگان سایت برند ابات، بفرمائید.

ایلیااستیل با مسیری که سال ۹۵ آغاز کرده است ، برنامه مفصلی برای تبلیغات خود در آینده دارد. به زودی تبلیغاتی را با تمرکز بر محصولات ایلیااستیل خواهید دید.

همچنین از برنامه های آینده می توان به حضور در رسانه های جدید و کمپین های دیجیتال اشاره کرد.

سپاس از جناب مالامیری بابت وقتی که در اختیار ما قرار دادند.

برندابات برای ایشان و همکاران محترم آرزوی موفقیت دارد.

 

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده تحریریه brandabout
بارگذاری بیشتر در مصاحبه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بررسی کنید

ویژه نامه “نوبهار” ۹۶

با توجه نزدیک شدن بهار و سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای دومین …