خانه مقالات بازاریابی بایدها و نبایدهای بازسازی برند

بایدها و نبایدهای بازسازی برند

18 ثانیه خوانده شده
۱
ری برندینگ

هنگامی که شما به بازسازی برند شرکت های تجاری خود می پردازید، متوجه الگوهای خاصی می شوید. چند روش برای بازسازی برند و پرداخت سود سهام باارزش برای شرکت ها وجود دارد. همچنین برخی روش ها هم وجود دارد که منجر به شکست پر هزینه در حین انجام بازسازی برند می شود.

اگر تصمیم گرفته اید برای بازسازی برند شرکت ابتکار به خرج دهید، به شما تبریک می گوییم! شما تصمیم درستی گرفته اید و به شما اطمینان می دهیم که این سرمایه گذاری بارها جبران خواهد شد. البته پیشنهاد می کنیم با "بایدها" و "نبایدهای" بازسازی برند شرکت ها آشنا شوید. توجه به این موارد می تواند به مقدار زیادی در زمان، و هزینه های شما صرفه جویی کند.

 

بایدهای بازسازی برند

تحقیقات کامل برند را انجام دهید

اگر یک چیز وجود داشته باشد که هر بازسازی جدید برند برای شرکت های بزرگ می تواند از آن بهره مند شود، تحقیقات برند است. تحقیقات کامل نکات مهمی در مورد تجربه مشتریان شما از برندتان می دهد. این کار به شما کمک می کند مشتری ایده آل خود را شناسایی کنید و پیام های هدفمندی که برای با ارزش ترین مخاطبان شما قانع کننده باشد، بفرستید.

 

برند خود را متمایز کنید

هدف برندسازی، تمایز شرکت شما از شرکت رقبا است. اما دلیل تمایز شما باید اصیل باشد. ما به آن "تمایز معنی دار" می گوییم. ارزش های منحصری را که تنها برند شما می تواند ارائه دهد تعیین کنید و تمایزهای معنی دار (و با ارزش) به دنبال آن خواهد آمد.

 

شعار فراموش نشدنی داشته باشید

هیچ چیزی مانند یک شعار خوب برای اطمینان از اینکه مخاطبان شما را به یاد بسپارند وجود ندارد. تنها چند کلمه شعارهای هوشمند، مختصر و مفید، تند و تلخ یا قوی را می سازد. برای این کار از کلمات کم استفاده کنید. هر شعار علاوه بر ارائه ارزش منحصر به فرد، باید در ذهن مخاطبان شما ماندگار باشد.

 

یک قطب نمای برند تعریف کنید

قطب نمای برند، با ارزش ترین ابزار برندسازی است. تعریف هر عنصر قطب نمای برند، اساسی ترین بخش روند بازسازی برند شرکت های بزرگ است. تنها با درک و بیان شفاف هدف، چشم انداز، ماموریت، ارزش ها و اهداف استراتژیک شرکت می توانید آن را برای موفقیت در چشم انداز رقابتی مهیا کنید.

 

ماهیت برند اصیلی تعریف کنید

ماهیت برند شما برای جذب انواع مشتریان مناسب و نگه داشتن آنها مهم است. مشتریان به برندهایی که با آن شناخته می شوند مراجعه می کنند. درک رفتار و ویژگی های  برند شما به ایجاد ماهیت اصیل و مناسب برند شما کمک کرده و مخاطبان هدف شما را به طور طبیعی به سمت خود جذب می کند.

telegrambrandabout.irinstagrambrandabout.ir

 

نبایدهای بازسازی برند شرکت های بزرگ

از تحقیقات داخلی برند غافل نشوید

ممکن است فکر کنید که می دانید کارکنان شما در مورد برند شما چگونه فکر می کنند، اما واقعیت ممکن است شما را متعجب سازد. تحقیقات داخلی برند به شما نگاه جامعی در مورد نحوه تعامل کارمندان شما با مشتریان تان و با کارکنان دیگر می دهد. از آنجا که کارکنان شما سفیران برند شما هستند، پس مهم است که مطمئن شوید آیا کارکنان شما با فرهنگ و ارزش های شما مطابقت دارند یا نه.

 

از معماری برند چشم پوشی نکنید

امروزه، ترکیب و ادغام ها متداول است، و هر کدام دارای چالش های برندسازی منحصر به فردی است. برندهایی که داستان واحد و منسجمی دارند برندهایی هستند که زمان لازم را برای مهندسی دقیق معماری برند خود صرف می کنند. برندهایی که این کار را نمی کنند با عواقب ناشی از مشتریان سردرگم و سهامداران نا امید مواجه می شوند. حتی اگر شما فعالیت M&A ندارید، همیشه باید در نظر داشته باشید بازسازی برند شرکت های بزرگ مستلزم معماری برند است.

 

وعده ای که نمی توانید بدان عمل کنید، ندهید

وعده برند شما یک تعهد اساسی به مشتریانتان است. کیفیت های بسیاری (اصالت، منحصر به فرد بودن، باورپذیری) سبب بزرگ بودن وعده برند می شود، اما مهم ترین بخش وعده برند این است که باید همیشه بدان عمل کنید. هنگامی که مشتریان شما می بینند که به قول های خود عمل می کنید، وفاداری به برند را به دنبال خواهد داشت.

 

فراموش نکنید که برای برند خود معیارهایی تعیین کنید

ممکن است معیارهای برند جذاب ترین بخش فرایند بازسازی برند شرکت نباشد، اما ملموس ترین روش برای سنجش بازدهی بازسازی برند است. بررسی سه نوع معیار ادراک، عملکرد و مالی مهم است. هر کدام نکات مختلفی در مورد عملکرد برند شما می دهد، و امکان اصلاحات عملکرد برندتان را در آینده مقدور می سازد.

 

بطور شانسی برند جدید خود را ادامه ندهید

ماه ها کار سخت و انرژی عاطفی برای بازسازی برند یک شرکت لازم است. با این حال، زمانی که برند در نهایت به افشای آن می پردازد، بسیاری از شرکت ها فکر می کنند کار تمام شده است. اینطور نیست! یک برند بزرگ جدید سزاوار اقدامات مناسب، شامل برنامه ریزی پیشرفته، افشای استراتژیک، و رویدادهای هماهنگ است. اقدامات مناسب به شما اطمینان می دهد که حداکثر بازدهی را از برند خود دریافت می کنید.

 

نتیجه

با همه نکاتی که موقع برنامه ریزی برای بازسازی یک شرکت باید در نظر گرفت، بازسازی برند پروژه ای نیست که تیم داخلی شما بتواند به تنهایی این کار را انجام دهد. نه تنها بازسازی برند مهم است، بلکه انجام صحیح آن مهم است. پیشنهاد آخر ما تحقیق و بررسی دقیق، و انتخاب برندسازی مناسب است. از آنجا که بازسازی برند شرکت همیشه یک فرایند مشارکتی است، می توانید "بایدها" و "نبایدهای" آن را درنظر بگیرید و مطمئن شوید که بازسازی برند شما درست اجرا می شود.

 

.

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

 

  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…
  • توسعه برند شخصی

    توسعه برند شخصی

    برندسازی شخصی فرآیند شناسایی ارزش منحصر به فرد و متمایزی است که به یک سازمان، تیم و یا پرو…
  • برند ، جایگاه برند، وعده برند، کدام؟

    آیا تابحال در جلسه ای بوده اید که در آن، دو نفر منظور یکسانی داشته اند، اما هر کدام برداشت…

یک دیدگاه

  1. ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - اکولینک

    بهمن ۲, ۱۳۹۵ در ۴:۳۳ ب.ظ

    […] برند ابات: بایدها و نبایدهای بازسازی برند […]

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code