خانه اخبار بازگشت نوکیا به بازار تلفن با فروش این برند توسط مایکروسافت

بازگشت نوکیا به بازار تلفن با فروش این برند توسط مایکروسافت

26 ثانیه خوانده شده
۰

درست بعد از ۱۸ ماه که از خریداری شدن نوکیا توسط مایکروسافت می گذرد، اکنون می توانید دوباره از این برند خریداری کنید.

گزارشی برند ابات از عملکرد برند Nokia و اسمارت فون جدید

مایکروسافت این برند را فروخته است که ارزش آن در بالاترین رقم ۳۰۰ میلیارد دلار بود. نام برند به شرکت جدیدی به نام HMD فروخته شد که موسس آن کارمند اسبق نوکیا در فنلاند می باشد. در عین حال، تولید، توزیع و نیروهای فروش نوکیا توسط Foxconn تولید کننده آیفون به خدمت گرفته شدند که موافقت کرد دوباره یک تلفن نوکیای جدید برای HMD تولید کند.www.brandabout.ir

این خرید تنها شامل مدل ” feature phone”  مایکروسافت می شد اما شرکت جدید بیان کرد که درصدد است تا تلفن های هوشمند و تبلت های جدیدی را در آینده با برند نوکیا با سیستم عامل اندروید، توسعه دهد و روانه بازار کند. حتی اگر این شرکت جدید قصد ساخت اسمارت فون هایی با برند نوکیا داشته باشد، آیا موفقیت نوستالژیک دوران قبلی به عنوان یک شرکت فنلاندی را خواهد داشت. مدیر ارشد اجرایی HMD یعنی آرتو نوملا اظهار کرد: ما کاملا بر روی محصولات تبلت و آیفن هایی با برند نوکیا تمرکز خواهیم کرد که می دانیم توسط مصرف کنندگان طنین و انعکاس خوبی خواهد داشت.

برندسازی در تلفن موبایل تمییز دهنده اصلی هر محصولی می باشد و به همین خاطر است که مدل کسب وکار ما تمرکز بر روی دارایی منحصربفرد برند نوکیا و تجربه زیاد ما در فروش و بازاریابی می باشد. ما برای آینکه به انچه می خواهیم دست یابیم، با تولید کنندگان و توزیع کنندگان برای ارسال و تحویل سریع محصول، کار خواهیم کرد.

فعالیت Foxconn نیز نشان از تغییر ماهیت بازار تلفن های هوشمند  دارد. این شرکت نیز در ساخت تقریبا هر قطعه از محصولات الکترونیک در بازار توانمند است، اما برندش برای آن دسته از شرکت هایی که برای آن ها کار می کند، برند اصلی نمی باشد بلکه یک برند فرعی در نظر گرفته می شود. شما هیچ وقت یک لوگی Foxconn را روی یک آی پد پیدا نخواهید کرد.

foxconn
foxconn

 

اما در سالهای اخیر، Foxconn علامت هایی به نشانه حضور بیشتر در عموم از خود نشان داده است. در سال ۲۰۱۴، یک شرکت تایوانی شروع به توسعه و گسترش ابزارهای جانبی موبایل خود کرد اما هرگونه برنامه برای ورود مستقیم به بازار اسمارت فون، را تکذیب و انکار کرد. www.brandabout.ir

بله این شرکت از نظر فنی درست می گوید، با توجه به فروش نوکیا، FIH به عنوان یک شرکت تابعه یا فرعی Foxconn به هرچیزی که توسط کسب وکار feature phone مایکروسافت نائل نشد، دست خواهد یافت. پس از مدتی، HMD برند نوکیا را توسط Foxconn  تحت لیسانس اختصاصی اجرا خواهد کرد.

اما این فراخوانی و اعلام، صدای Foxconn را نسبت به قبل بیشتر در میان مردم نشان می دهد. نوکیا در یک سخنرانی اظهار کرد: تکنولوزی های نوکیا و HMD توافق نامه ای را با FIH برای همکاری و پشتیبانی در راه اندازی یک کسب وکار جهانی برای تبلت و تلفن های موبایل با برند نوکیا، به امضا رسانده اند.

این توافق به HMD کنترل کامل عملیات فروش، بازاریابی و توزیع این محصولات را با دسترسی اختصاصی به شبکه توزیع و فروش قبلی که ازتوسط FIH از طرف مایکروسافت حاصل شد می دهد و هم چنین دسترسی به تولید وسایل معروف در سطح جهانی FIH و قابلیت های مهندسی وزنجیره تامین، و پیگیری رشد و پیشرفت را در مولفه ها و تکنولوژی های ختصاصی موبایل را ایجاد می کند.www.brandabout.ir

فروش نوکیا می توانست نشانه بازگشت مقدماتی واولیه به بازار برای برندی باشد که از زمان ظهور تلفن های هوشمند، دوران سختی داشته و با افول همراه بوده است. نوکیا در ایجاد و تامین سرمایه در جنبش و تحول اسمارت فون ها با سیستم عملیاتی اش به نام سیمبیان (symbian) با شکست روبرو شد و در سال ۲۰۱۱ تولید انحصاری تلفن های برند لومیا (Lumia) را که با سیستم عملیاتی مایکروسافت یعنی ویندوز فون، اجرا می شدند را فروخت.

در سپتامبر ۲۰۱۳، مایکروسافت اعلام کرد که قصد خرید شرکت و کسب وکار تلفن های نوکیا را به ارزش ۵٫۴ میلیارد یورو دارد. این مشارکت باعث شد تا برندسازی نوکیا اندوخته انحصاری برای feature phone ها شود و زمانیکه مایکروسافت آنرا از بازار کنار کشید، دیگر مورد استفاده قرار نگرفت.

به هر حال، نوکیا رونق یافت. این شرکت بیش از ۱۰۰ هزار کارمند دارد که بر روی زیرساختارهای ارتباطات از راه دور کار می کنند که در سال ۲۰۱۵ ، ۱٫۵ میلیارد یورو سود به دست آوردند.

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
Armani - Banner online 790x63-01
گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی و مارکتینگ

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code