خانه مقالات بازاریابی بازاریابی درونگرا گام چهارم: بهره بردن از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی

بازاریابی درونگرا گام چهارم: بهره بردن از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی

15 ثانیه خوانده شده
۰

یادآوری: همان طور که در مقاله های قبلی نیز عنوان شد بازاریابی درونگرا علمی جدید در بازاریابی آنلاین است تا مخاطبان یک بازار هدف، خود بتوانند برند محبوبشان را جستجو کنند. قلب بازاریابی درونگرا انتشار آنلاین محتوای باارزش و اصیل است که مورد نیاز مخاطبین باشد تا بتوانند در مورد خرید یک محصول از یک برند مشخص تصمیم گیری کنند.

این مطلب چهارمین نوشته از مجموعه نوشته هایی است که گام های مختلف راه اندازی یک برنامه بازاریابی درونگرای موفق را بررسی می کند. گام های قبلی عبارتند از:

گام اول: آیا برند شما برای شروع بازاریابی درونگرا آماده است؟

گام دوم: با مخاطبین خود صادق باشید.

گام سوم: تعیین استراتژی برای تولید محتوای مناسب

 

محتوای شما کجا باید باشد؟

برای اطمینان از این که محتوای با ارزش شما توسط مخاطبان بازار هدف قابل دسترسی و جستجو است، باید در ابتدا فکر کنید که این محتواها را در کجا قرار دهید. بسیار مهم است که محتوا در فضای مجازی و به صورت آنلاین به درستی در دسترس باشد تا دیده شود. در زمینه این که محل قرار دادن محتوای مناسب کجاست، دو سوال اساسی وجود دارد که باید پاسخ داده شود.

 

فضای آنلاین اولیه ای که محتوا باید در آن جا قرار بگیرد کجاست؟

باید از کدام شبکه های اجتماعی و کانال های آنلاین برای به اشتراک گذاشتن محتوایتان استفاده کنید؟

آنلاین بودن اولیه:

در اکثر برندها، وبسایت برند شما باید فضای آنلاین شما باشد، یعنی جایی که منبع اصلی محتوا در آن جا قرار می گیرد. شما با این روش ترافیک ورودی مخاطبین را به فضای آنلاین خود (سایت) هدایت می کنید. داشتن یک وبسایت به عنوان اولین سفیر برندتان با توجه به مطالب گفته شده ضروری به نظر می رسد. نکته ی مهم دیگر این است که وقتی بیش از یک برند داشته باشید(برند اصلی و زیر برندها)، باید تصمیم بگیرید که آیا برای این برندها می خواهید یک وبسایت واحد داشته باشید و یا برای هر یک از آن ها وبسایتی مجزا داشته باشید. اگر جواب این سوال (که در معماری برند ریشه دارد) دشوار است، باید دوباره به گام اول بازاریابی درونگرا برگردید: آیا برند شما برای شروع بازاریابی درونگرا آماده است؟ و همچنین مطمئن شوید که برند شما برای حضور در فضای آنلاین آماده است. اگر تصمیم داشته باشید برای برندتان بازاریابی درونگرا انجام دهید در طول زمان با منابع بسیار قابل توجهی مواجه خواهید شد. در بسیاری از برندها (نه لزوما همه برندها) معماری برند در این زمینه جهت دهی می کند:

  1. Over brand: یک نام تجاری اصلی وجود دارد که دیگر زیر برندها زیر مجموعه ی همان برند اصلی می باشند، داشتن وبسایتی مجزا برای برند اصلی که حاوی بخش هایی برای هر زیربرند است. یک مثال Apple است که شامل بخش هایی برای زیربرندهای خودش است (مثل iPhone).

Masterbrand: در این حالت یک برند اصلی طیف گسترده ای از فعالیت ها و محصولات را در بر می گیرد، در واقع یک سایت که تمام محتواهای مرتبط با کسب و کار شما را درون خودش جای داده باشد. یک مثال Rogers است که داخل خود بخش هایی برای معرفی جامع محصولاتش دارد (مثل تلویزیون).

Freestanding Brand: سیستم مستقل، به سیستمی گفته می شود که برند شرکت به صورت مجزا عمل می کند و هر محصول نیز به صورت مستقل و با توجه به بازار هدفش نام گذاری می شود. در این حالت یک مساله در زمینه برندهای مرتبط وجود دارد، ممکن است لینک هایی بین وبسایت های مختلف برند و سایت اصلی وجود داشته باشد. یک مثال بارز در این زمینه P&G و سایت های دیگر برند P&G هستند.

Endorser Brand: در این روش تمامی برندهای زیرمجموعه متصل به هم هستند و برندهای زیر مجموعه از اعتبار برند سازمان استفاده می کنند. یک مثال در این زمینه نستله و کیت کت است. ممکن است انتخاب فیسبوک و یا شبکه ای  دیگر به عنوان مکان آنلاین اولیه برای محتوای شما مناسب باشد. اگرچه، انتخاب یک مکان غیر از وبسایت برند خودتان یک انتخاب پر خطر است و فقط زمانی این تصمیم باید اتخاذ شود که دلایل روشن و محکمی وجود داشته باشد. انتقال دادن محتوا از یک مکان آنلاین به مکان دیگر هزینه بر و وقت گیر است.

 

شبکه های اجتماعی و دیگر کانال های آنلاین

پس از انتخاب محل اصلی و اولیه ورود محتوای آنلاین، نوبت به انتخاب رسانه های اجتماعی و فضای مجازی مناسب برای ارتقای محتوا و ارتباط برقرار کردن با مخاطبین است. کانال های اجتماعی بسیار زیادی در حال حاضر وجود دارد. استفاده از همه رسانه های اجتماعی و یا حتی کانال های اجتماعی کار دشواری است و پیشنهاد ما این است که شما رسانه های اجتماعی را به ترتیب اهمیت و اولویت برای مخاطب دسته بندی کنید و روی آن ها کار کنید. دنیای شبکه های اجتماعی روز به روز در حال گسترش پیدا کردن است. کانال های شبکه های اجتماعی را انتخاب کنید، این رسانه ها شامل: توئیتر، فیسبوک، گوگل پلاس، لینکدین، تامبلر، یوتیوب و پین ترست هستند.

کانال های شبکه های اجتماعی مورد استفاده مخاطبین را بررسی کنید:

تحقیق کنید و پروفایل های  فرد یا افرادی که می توانند مشتری ایده آل شما باشند را بررسی کنید. انتخاب شما باید درباره این باشد که مخاطبین شما از کدام شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. اگر می خواهید شبکه های اجتماعی مختلف را امتحان کنید این بخش می تواند بخشی از بودجه بازاریابی درونگرای شما را تشکیل دهد.

 

برخی سوال ها در شروع کار:

از مخاطبین خود بپرسید که از کدام شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. اگراز بودجه کافی نیز برخوردار هستید می توانید تحقیقات میدانی نیز انجام دهید تا با یک نمونه کوچک از مخاطبین صحبت کنید و جواب این سوال را از آن ها بپرسید.

آیا مخاطبین ایده آل از جامعه هدف شما حساب توئیتر فعال دارند (نه فقط داشتن یک حساب توئیتر)؟

آیا مخاطبین ایده آل از جامعه هدف شما حساب لینکدین دارند؟ آیا آن ها به طور مرتب در لینکدین حضور دارند؟ پست  و آپدیت می گذارند؟ کامنت می گذارند؟ آیا آن ها عضو گروه و یا صنعت خاصی هستند؟

به صورت کلی به مخاطب خود فکر کنید و ببینید اگر شبکه های اجتماعی دیگری وجود دارد کدامیک با ان تصوری که از مخاطب خود پیدا کرده اید همخوانی دارد. شما باید تصمیم بگیرید که وقت و هزینه خود را بر روی شبکه های اجتماعی موجود قرار بدهید و یا منتظر باشید تا یک شبکه اجتماعی مخاطب زیادی پیدا کند و روی آن کار کنید. برای مثال، Pinterest یک شبکه اجتماعی جدید است که توجهات بسیار زیادی را در حال حاضر به خودش جذب کرده است ولی دوسال گذشته به صورت یک نمونه و ماکت اولیه فعالیت می کرد.

بعد از این که شبکه های اجتماعی را دسته بندی کردید، باید تصمیم بگیرید که از کدام یک از آنها و از هر کدام به چه میزان میخواهید در برنامه خود استفاده کنید. در زمینه تلویزیون و مسائل چاپی، این تصمیم به این معناست که شما می خواهید از چه شبکه ای برای پخش آگهی تبلیغاتی خود استفاده کنید و یا تبلیغ خود را در کدام روزنامه و مجله چاپ کنید. تلاش برای اینکه همه جا باشید به زودی منابع شما را تمام می کند و وقت و هزینه شما را به این سمت خواهد برد که چگونه برای همه جا محتوا تولید کنید.

به یاد داشته باشید، کانال های شبکه های اجتماعی همواره در حال بیشتر و بیشتر شدن هستند و بنا براین باید یک روش سیستماتیک برای رصد این شبکه ها و ارزیابی نیاز مخاطبین خود داشته باشید. بررسی های مجدد اولویت بندی شبکه های اجتماعی در فواصل زمانی مشخص بسیار مهم است. شما حداقل باید این کار را به صورت سالانه انجام دهید تا مشخص شود هنوز اولویت بندی ای که قبلا انجام داده اید پابرجا هست یا خیر و آیا باید در آن تغییراتی اعمال شود و یا به این کار نیازی نیست.

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

Armani - Banner online 790x63-02

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code