خانه مقالات برندینگ بازاریابی درونگرا – گام اول: آیا برند شما آمادگی شروع بازاریابی درونگرا را دارد؟

بازاریابی درونگرا – گام اول: آیا برند شما آمادگی شروع بازاریابی درونگرا را دارد؟

4 ثانیه خوانده شده
۰

بازاریابی درون گرا مبحثی جدید در بازاریابی آنلاین می باشد که بر ایجاد روابط بلندمدت و پایدار با مشتریان با استفاده از فعالیت های نظیر سئو، وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی و … تمرکز دارد. بازاریابی درونگرا نوعی استراتژی بازاریابی برند است که تمرکز آن بر روی داشتن مشتریان بالقوه و بالفعل است. زمانی که بازاریابی درون گرا موثرو موفقیت آمیز واقع شود، باعث می شود  که مشتریان ایده آل و مناسب، خود به دنبال شما بیایند و برای شناختن برند شما وقت صرف کنند و آن را به عنوان راه حل برطرف کردن نیازهای خود بشناسند. در حقیقت با تولید محتوای اختصاصی، منحصر به فرد و کاربر پسند، اطلاعات مناسبی به دست مخاطبان (قبل از تصمیم گیری به خرید) میرسد. مثل همه ی دیگر استراتژی های بازاریابی، بازاریابی درونگرا هم نیاز به برنامه ریزی دقیق، منابع کافی و پشتکار دارد.

این مطلب اولین نوشته از سری نوشته هایی است که رهبران برند ها باید گام به گام آن ها را رعایت کنند تا بازاریابی درونگرای موفقی را بسازند، که کارآمد نیز باشد و به این وسیله میزان فروششان را افزایش بدهند. رهبری موثر در این زمینه باعث می شود قهرمان بازاریابی درونگرای برند خود باشید.

 

گام اول: استراتژی برند، معماری برند و سیستم های برند:

اولین گام برای موفقیت بازاریابی درونگرا این است که مطمئن شوید شما و گروهتان نسبت به استراتژی و سیستم های برندتان تعهد کافی دارید.

به این فکر کنید که قبل از ساختن بازاریابی درونگرا باید چه کارهایی انجام بدهید؟ قبل از سرمایه گذاری در بازاریابی درونگرا، باید مطمئن شوید که شما و گروهتان به حداقل معیارهای کلیدی که برای زنده نگهداشتن برندتان ضروری است، متعهد هستید. برای برخی برندها، این مرحله یک بررسی و تائید ساده به حساب می آید ولی برای برخی دیگر یک مرحله حیاتی و فوق العاده مهم است. بررسی برند از ابعاد مختلف برای کشف هرگونه مشکل، قدمی مهم و اساسی است.

 

استراتژی برند:

آیا استراتژی برند خود را مشخص کرده اید؟ استراتژی های مرتبط با در نظر گرفتن وعده های برند، جایگاه یابی مناسب برای برند و یا شخصیت سازی برای آن. آیا یک دستورالعمل  استراتژی برند که موثر و کارا باشد برای خود تهیه کرده اید؟ یک دستور العمل خلاصه و شفاف برای تضمین این که مجموعه اطلاع و تسلط درستی به فرآیند و روند کار دارد مورد نیاز است.

 

معماری برند:

آیا درک درست و مشخصی از معماری برندتان دارید؟

معماری برند در حقیقت فرآیندی است که طی آن یک شرکت برندهای خود را نام گذاری می کند و ارتباطی مناسب بین آنها برقرار می کند، (برای شرکت هایی که دارای یک برند اصلی و چند زیر برند هستند) به این ارتباط، معماری برند گفته می شود. معماری برند شامل اجزای بسیار مهمی است که به منظور برقراری ارتباط استراتژیک با مصرف کنندگان و ذینفعان مورد توجه واقع می شود. به عبارت دیگر اینکه چگونه برند و زیر برندهای یک شرکت به یکدیگر مرتبط هستند و از یکدیگر حمایت می کنند، تمرکز اصلی در مبحث معماری برند است.

 

سیستم های برند:

آیا نسبت به سیستم های برند خود احساس تعهد می کنید؟ سیستم های برند سیستم های تصویری و کلامی هستند که برند شما را معرفی می کنند- نام ها، سمبل ها، نشانه ها، رنگ ها، عکس ها، فونت ها، برچسب ها و موارد دیگر. با استفاده ی مداوم از سیستم های برندتان می توانید یک دارایی ارزشمند نامحسوس بسازید که به سرعت شناخته شود و در اذهان باقی بماند. همچنین باید بتوانید یک ارزیابی صادقانه در رابطه با اینکه چه چیزی سیستم های برند شما را از یاد می برد داشته باشید ودر جهت رفع آنها بکوشید.

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

 

  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code