خانه مقالات بازاریابی بازاریابی درونگرا، گام پنجم: تامین منابع کافی

بازاریابی درونگرا، گام پنجم: تامین منابع کافی

3 ثانیه خوانده شده
۰
0
1

این نوشته در رابطه با اهمیت بودجه و صرف هزینه در بازاریابی درونگرا صحبت می کند. عدم موفقیت در جذب و هزینه بودجه کافی برابر است با شکست خوردن پروژه بازاریابی درونگرا.

 

بازاریابی درونگرای بودجه:

همانند دیگر استراتژی های بازاریابی، موفقیت در بازاریابی درونگرا نیاز به برنامه ریزی با دقت، منابع کافی و تلاش و پشتکار دارد. باید مطمئن شوید که یک بودجه مناسب و منطقی برای پیش بردن اهداف چهار وجه اصلی بازاریابی درونگرای خود دارید. این چهار بخش عبارتند از:

  • بودجه برای ساختن زیر ساخت ها و سیستم های بازاریابی درونگرا (ابزارهای بازاریابی)
  • بودجه برای تولید و انتشار محتوای جذاب (تغذیه ابزارهای بازاریابی درونگرا)
  • بودجه گسترش فعالیت ها
  • بودجه برای رفع مشکلاتی که در حین کار پیش می آید.

 

ساختن ابزار بازاریابی درونگرا:

سه وجه اصلی در ابزار(ماشین) بازاریابی درونگرای شما وجود دارد که باید در بودجه خود لحاظ کنید:

 

  • مسائل اساسی بازاریابی برند:

بودجه ای که برای ساخت ماشین بازاریابی درونگرای خود نیاز دارید بستگی به میزان آمادگی شما برای شروع بازاریابی درونگرا دارد. از آنجا که وقت و زمان زیادی برای بازاریابی درونگرا می گذارید، بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما پایه و اساس تعریف شده ای برای بازاریابی قبل از شروع داشته باشید. این کار باعث می شود بخش عظیمی از سرمایه گذاری های شما در این نوع بازاریابی برگردد.

 

  • وبسایت:

قبل از شروع، وبسایت فعلی خود را به طور دقیق بررسی و بازبینی کنید. آیا به قدری خوب و مناسب است که بستر بازاریابی درونگرای شما را فراهم کند؟ آیا طراحی وبسایت شما به صورتی هست که مخاطب شما به راحتی محتوای مورد نیاز خود را پیدا کند و بخواند؟ تصور کنید وبسایت شما یک یا دو مورد از مشکلات عمده وبسایت ها را داشته باشد. اگر به این صورت باشد، باید برای طراحی دوباره و رفع اشکلات هزینه کنید. حتی اگر وبسایت شما به درستی کار می کند باید برای آماده سازی و آپدیت کردن سایت (تولید و بارگذاری محتوا و …) هزینه کنید.

 

  • شبکه های اجتماعی:

اگر بخشی از انتشار محتوای شما مربوط به کانال های رسانه های اجتماعی باشد (توئیتر، فیسبوک، یوتیوب و شبیه این ها) باید قسمتی از بودجه را برای بروزرسانی ها و همگام سازی آن ها با محتوای وبسایت خود در نظر بگیرید.

تغذیه ماشین بازاریابی درونگرا:

هسته بازاریابی درونگرا تولید محتوای باارزشی است که منجربه جذب مخاطب شود. به عنوان نتیجه، شما و گروهتان باید بدانید که تولید محتوا یک مساله موقتی نیست. بسیاری از نمونه های بازاریابی درونگرا در زمینه تولید هسته محتوایی و راه اندازی سیستم موفق بوده اند ولی زمانی که نیاز به تولید مداوم و سیستماتیک محتوا بوده، در این زمینه ناموفق عمل کرده اند. دلیل اصلی برای این مساله این است که نیروهای مجموعه با مسائل مالی و خرید و فروش درگیر می شوند و دیگر وقتی برای نوشتن باقی نمی ماند. راه حل این مشکل این است که یک بودجه مشخص برای تامین تغذیه ماشین بازاریابی خود در نظر بگیرید. این ۴ مساله مهم را همواره  مورد توجه قرار دهید:

  • یک نفر را به عنوان مسوول تولید، ادیت و ویرایش محتواهای سایت قرار دهید.
  • یک هدف مشخص و هوشمندانه (مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دسترس، مرتبط و مدت دار) برای محتوای خود مشخص کنید. کلید موفقیت در این زمینه پشتکار و تداوم است. حداقل باید بتوان یک یا دو محتوای جدید در هر ماه برای سایت تهیه کرد در غیر این صورت نمی توان انتظار موفقیت داشت. باید یک برنامه مشابه برای رسانه های چاپی مثل روزنامه ها و مجلات نیز تدوین کنید.
    به شخصی که مسوولیت تولید محتوا و ادیت و ویرایش مطالب را واگذار کرده اید یک بودجه مشخص تخصیص بدهید. در واقع بخشی از این بودجه باید برای کارهای سئو (بهینه سازی موتور جست و جو) در نظر گرفته شود.
  • اگر از کانال های شبکه های اجتماعی برای انتشار مطالب خود استفاده می کنید، باید برای این کار وقت و منبع مالی مناسبی صرف کنید.

گسترش دادن دنبال کننده ها، چشم اندازها، پیشرفت ها و مشتریان

باید مطمئن شوید که بازاریابی درونگرای شما شامل موقعیت هایی است که باعث می شود دنبال کننده ها، چشم اندازها، پیشرفت ها و مشتریان شما بیشتر و بیشتر می شوند. باید زمان صرف کنید تا مطمئن شوید در این زمینه ها سهل انگاری صورت نمی گیرد. هدف نهایی شما فقط داشتن یک وبلاگ و یا یک سایت نیست (حتی اگر وبلاگ و یا سایت بسیار خوبی باشد). بلکه هدف این است که بازاریابی درونگرا به شما کمک کند تا مخاطبین نام تجاری شما را بشنوند، از شما خرید کنند و به شما وفادار بمانند.

رفع مشکلاتی که در حین کار پیش می آید

مثل همه ماشین ها، ماشین بازاریابی درونگرای شما نیاز به نگهداری دارد. مطمئن شوید که وقت و هزینه کافی را برای الف) به روزرسانی های فنی وبسایت ب) به روزرسانی محتوای اصلی وبسایت ج) بررسی محتوای فعلی و اهداف وبسایت د) ارتقای سئو ی)از بین بردن هر مشکلی که باعث کاهش مخاطبین شما می شود، صرف کرده اید.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده تحریریه brandabout
بارگذاری بیشتر در مقالات بازاریابی

پاسخ دهید

بررسی کنید

وقتی دیگر نام آزمایش برای انتخاب بخاری کافی نیست!

بعد از ارج، کارخانه برند لوازم خانگی آزمایش نیز در تهران تعطیل شد. رکودهای اقتصادی که گریب…