خانه مقالات بازاریابی بازاریابی درونگرا، گام سوم: تعیین استراتژی برای تولید محتوای مناسب

بازاریابی درونگرا، گام سوم: تعیین استراتژی برای تولید محتوای مناسب

4 ثانیه خوانده شده
۰

قهرمان بازاریابی درونگرا باشید

این مطلب سومین مطلب از سری نوشته هایی است که تلاش دارد شما را به یک قهرمان بازاریابی درونگرا تبدیل کند. مطلب اول «بازاریابی درونگرا-گام اول: آیا برند شما برای شروع بازاریابی درونگرا آماده است؟» که باید بررسی کنید که آیا شما و گروه شما تعهدی به استراتژی و سیستم های برند شما دارد یا نه؟ مطلب دوم «بازاریابی درونگرا- گام دوم: با مخاطبین خود صادق باشید» در رابطه با دسته بندی مخاطبین برند است و این که باید با مخاطبین روراست بود تا به اهداف بازاریابی درونگرا برسیم. با کامل کردن گام های اول و دوم حالا زمان آن رسیده تا یک استراتژی مناسب محتوا برای بازاریابی درونگرای برند خود خلق کنید.

 

بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا یک نوع استراتژی بازاریابی برند آنلاین است که بر جستجوی کسب و کار توسط مشتریان در فضای آنلاین اشاره می کند. قلب بازاریابی درونگرا استفاده از رسانه های دیجیتال برای تولید محتواهای با ارزش به منظور استفاده مخاطبین هدف است و به مخاطب شما کمک می کند  تا در مورد خرید محصول تصمیم گیری کند. خلق استراتژی محتوا به منظور مشخص کردن هدف، پیش بینی سوالات مخاطبان و پیش بینی اطلاعات مورد نیاز آنهاست.

 

نداشتن استراتژی محتوا = عدم موفقیت در بازاریابی درونگرا

تکرار این مطلب ضروری است که برای موفقیت پیوسته و قابل اندازه گیری در تولید محتوای با کیفیت، نیاز به یک استراتژی مناسب است. استراتژی محتوا باید شامل بخش های ذیل باشد:

دسته بندی موضوعات:

محتوای مخاطب محور:

در زمان ایجاد یک استراتژی برای تولید محتوای مناسب همواره باید از منظر مشتریان و مخاطبان به مسئله نگاه کنید و نیازهای آنان را مدنظر قرار دهید نه آنچه صرفا از دیدگاه شما به عنوان صاحب کسب و کار جالب به نظر می آید. هرآنچه می خواهید از برند خود بگویید را فراموش کنید و تماما به انتظارات مخاطبان خود توجه کنید. محتوای شما باید هر آن چه که مخاطب در فرآیند تصمیم گیری تا خرید نیاز دارد را در اختیار او قرار دهد، از معرفی مشکلات و نیازها، راه حل های جایگزین، انتخاب و تصمیم به خرید تا خدمات پس از فروش.

در این راه مشورت با کارشناسان خبره در این زمینه و انجام تحقیقات بازاریابی مناسب برای درک هرچه بهتر نیازها نیز مفید واقع می شود. سوالاتی که در قبل از تدوین محتوای مناسب باید همواره در نظر داشته باشید به صورت خلاصه در زیر آورده شده است و با پاسخ به آنها میتوان استراتژی مناسبی برای تولید محتوای مناسب در نظر گرفت:

احتیاجات و مشکلات مخاطبان چیست؟

نگرانی های آن ها چیست؟

آن ها با اصلاحات فنی، تکنیکی و صنعتی در چه حد آشنا هستند؟ آیا آن ها نیاز به اطلاعات عمومی دارند؟

در فرآیند خرید آیا مخاطب هدف ، در بخش های مختلف نگرانی های متفاوتی دارد؟

شما از پاسخ دادن به چه سوال هایی طفره خواهید رفت؟

مخاطب شما چه اطلاعاتی را از شما و رقبای شما دریافت نمی کند؟

چه مساله ای باعث می شود که دسترسی مشتریان به خدمات و محصولات شما و رقبای شما آسان تر شود؟

چه مساله ای باعث می شود مشتریان در خرید احساس راحتی کنند؟

سوالاتی که ان ها خواهند پرسید چه سوالاتی هستند؟ چه سوالاتی در زمینه خدمات پس از فروش و حمایت از مشتری، فروش و … مرتبا پرسیده خواهند شد؟

 

Armani - Banner online 790x63-02

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *