خانه مقالات بازاریابی بازاریابی تصویری، نیاز کسب وکارهای مدرن

بازاریابی تصویری، نیاز کسب وکارهای مدرن

27 ثانیه خوانده شده
۲

توصیه هایی برای مشتری یابی در عصر دیجیتال
امروزه تصاویر اهمیت غیرقابل انکاری پیدا کرده اند. اگر در گذشته تاکید زیادی روی اهمیت متن آگهی وجود داشت، امروزه تمام نگاه ها به تصاویر دوخته شده است. مزیت اصلی تصاویر در دنیای کسب وکار این است که بدون درج حتی یک کلمه، مفاهیم و جملات بسیاری را منتقل می کنند. اگر نگاه دقیقی به اطراف کنیم، در بازاریابی استفاده های مختلفی از تصاویر صورت می گیرد.

از سایت هایی مانند Medium.com، فیس بوک و توییتر گرفته تا شبکه های اجتماعی عکس محور مانند اینستاگرام و پینترست همگی نشان دهنده اهمیت تصاویر در زندگی مدرن است. بر همین اساس امروزه اهمیت در اختیار داشتن تصاویر مناسب برای انتقال بهتر و دقیق تر پیام ها بازاریابی بیش از هر زمان دیگری حس می شود.

به طور کلی دو گام در راستای تقویت فرآیند بازاریابی از طریق تصاویر وجود دارد. گام نخست یافتن تصاویر مناسب است و دیگری شخصی سازی آنها. در ادامه این مقاله به بررسی چگونگی انجام این دو گام خواهیم پرداخت.

چگونه تصاویر مناسب را پیدا کنیم؟

بازاریاب های حرفه ای به طور معمول تصاویر خود را شخصی سازی می کنند. به این موضوع در قسمت بعدی خواهیم پرداخت. فعلا تمرکز اصلی روی شیوه یافتن تصاویر مناسب است. مزیت اصلی یک تصویر مناسب برای بازاریابی این است که قابلیت انتقال داستان را داشته باشد. تا مدت ها استفاده از تصاویر با کیفیت و رنگی در تبلیغات آرزویی دست نیافتنی بود.

با این حال پیشرفت تکنولوژی این آرزوی غیرممکن را به یک کلیشه روزمره تبدیل کرده است. امروزه فرآیند بازاریابی تصویری در تهیه عکس مناسب و اضافه کردن متن موردنظر با نرم افزارهایی نظیر فتوشاپ خلاصه شده است. با این حال باید توجه داشت که یک عکس مناسب با قابلیت انتقال معنای بالا بدون اضافه کردن حتی یک کلمه هم قابلیت تاثیرگذاری را خواهد داشت.

اغلب بازاریاب های حرفه ای بر تهیه تصاویر به صورت شخصی تاکید دارند. بدون شک این فرآیند از اهمیت بالایی برخوردار است و آزادی عمل شما را دوچندان خواهد کرد. با این حال اگر از امکانات لازم برای تهیه شخصی عکس برخوردار نیستید، راهکارهای جایگزین مناسبی برای شما وجود دارد. سایت های معتبر در حوزه عکاسی گزینه مناسبی هستند. با این حال توجه داشته باشید که استفاده از امکانات برخی از این سایت ها نیازمند پرداخت حق عضویت و در برخی موارد خرید تصویر موردنظر است.

telegrambrandabout.irinstagrambrandabout.ir

برخی از تصاویر نیز به صورت رایگان در فضای مجازی و سایت های معتبر وجود دارد. در این مورد هیچ تفاوتی میان تصاویر رایگان و فروشی وجود ندارد. نکته اصلی در شیوه تهیه تصاویر مذکور و وجود قابلیت انتقال مفاهیم موردنظرتان است.

راهکار بعدی همکاری با عکاسان حرفه ای و گرافیست ها است. در واقع یک بازاریاب لزوما عکاس ماهر یا گرافیست خارق العاده ای نیست. مزیت اصلی همکاری با عکاسان در امکان به اشتراک گذاری نیازتان است. به این ترتیب تصویری با کارکرد مورد نظرتان را به دست خواهید آورد.

همکاری با عکاس یا گرافیست ماجرای خاص خود را دارد، اما اگر به دنبال صرفه جویی بیشتر در منابع مالی و استفاده از سایت های مختلف هستید، بهتر است خود را در میان انبوه گزینه ها سردرگم نسازید. سایت هایی که در ادامه معرفی خواهند شد، از نظر کیفیت و وسعت طرح در وضعیت مطلوبی هستند.

۱٫ IStockPhoto. Com: در این سایت خیل عظیمی از تصاویر را مشاهده خواهید کرد. این تصاویر شامل دستاورد عکاسان مطرح و همچنین طرح های گرافیکی جالبی است. IStockPhoto  در سال ۲۰۰۰ و توسط بروس لیوینگستون، کارآفرین مطرح کانادایی، ساخته شده است. فهرست هوشمندانه و طبقه بندی تصاویر در قالب رایگان و پولی باعث شده است تا آن را در مقام نخست این فهرست قرار دهیم.

۲٫ bigstockphoto. Com: زیرشاخه برند shutterstoke  عملکرد قابل قبولی را در تهیه و ارائه عکس هایی با کیفیت بالا داشته است. علاوه بر تصاویری HD در این سایت ویدئوهای مناسبی را نیز خواهید یافت که ممکن است به درد بازاریابی تان بخورد. مزیت اصلی این سایت در به روز رسانی مداوم و در اختیار داشتن فهرست پر بازدیدترین تصاویر است.

۳٫ stock. adobe. Com: حضور سایت زیرمجموعه شرکت Adobe در این فهرست نباید زیاد تعجب برانگیز باشد. برندی که در زمینه طراحی و ویرایش تصاویر نرم افزاهای بزرگی را تولید کرده، چندی است که یک سایت تخصصی در زمینه عکاسی را نیز راه اندازی کرده است. اگرچه دسترسی به تعداد قابل توجهی از تصاویر این سایت نیازمند پرداخت هزینه ای مشخص است، با این حال طبقه بندی مناسب تصاویر، وجود تصاویر با کیفیت های مختلف، ویدئوهای متنوع، تصاویر سه بعدی و از همه مهم تر سیستم توصیه تصاویر حرفه ای از مزیت های اصلی این سایت محسوب می شود.

۴٫ Stocksy. Com: دسترسی به تصاویر و ویدئوهای این سایت نیازمند پرداخت هزینه است. با این حال طبقه بندی جالب این سایت آن را در کانون توجهات قرار داده است. در واقع در این سایت امکان انتخاب میان تصاویر حرفه ای و آماتور وجود دارد. همچنین  باید توجه داشت که جست وجوی پیشرفته این سایت در بر گیرنده تصاویر تهیه شده با گوشی های هوشمند نیز است.

اگر پرداخت هزینه برای دسترسی به تصاویر چندان با بودجه و برنامه ریزی شما سازگار نیست، بهتر است سری به سایت Librestock. com و Unsplash. com  بزنید. اگرچه کیفیت و تنوع تصاویر این دو سایت با سایت هایی که قبلا معرفی کردیم قابل مقایسه نیست، اما گاهی تصاویر جالبی را در آنها پیدا خواهید کرد.

شیوه شخصی سازی تصاویر با پیام بازاریابی موردنظر

پس از صرف وقت و یافتن تصویر موردنظر، زمان شخصی سازی آن فرا خواهد رسید. حتی اگر تصویر موردنظر را خودتان تهیه کرده باشید، حداقل شخصی سازی ای که می توانید انجام دهید اضافه کردن نام برندتان به عکس است. به این ترتیب پس از انتشار گسترده تصویر و استفاده دیگران از آن، همچنان مالکیت تصویر در اختیار شما بوده و مخاطب به راحتی قادر به یافتن شما خواهد بود.

بر همین اساس در ادامه به برخی از سایت های مناسب که چنین امکانی را برای شما فراهم خواهند کرد، اشاره خواهد شد. با این حال پیش از آن لازم است به نکاتی در راستای هماهنگ ساختن تصویر موردنظر با پیام بازاریابی تان اشاره کنیم. نکات مورد نظر در بر دارنده شیوه های هماهنگ سازی تصویر با پیام بازاریابی و همچنن حفاظت از تصویر اصلی است.

۱- تمرکز و زوم کردن روی بخش مشخصی از تصویر راهکاری است که به طور معمول توصیه می شود. در واقع در اغلب تصاویر تنها یک بخش مشخص به کار شما خواهد آمد. همچنین این شیوه مزیت مناسبی در حفاظت از مالکیت تصویر نیز به ارمغان خواهد آورد.

۲- آمیزش رنگ های مختلف و استفاده از بار معنایی رنگ ها.

۳- اضافه کردن سخن مشهور یکی از بزرگان راهکاری است که می تواند کمک موثری در راستای انتقال پیام بازاریابی تان کند.

۴- راهکار پایانی شامل درج پیام مورد نظرتان در گوشه تصویر است. به این ترتیب به صورت کاملا مستقیم مفهوم خود را به مخاطب منتقل خواهید کرد.

اگر قصد انتخاب راهکار اخیر را دارید، رعایت یک نکته ضروری است. در واقع تناسب مناسب میان تصویر و متن باید به گونه ای باشد که تنها ۲۰ درصد تصویر توسط متن اشغال شود.

 برنامه ها و سایت های مناسب برای شخصی سازی تصاویر

یک جست وجوی ساده در گوگل شما را با تعداد زیادی اپلیکیشن ویرایش تصاویر مواجه خواهد کرد. جالب است بدانید که در چند سال اخیر و همزمان با پیشرفت گوشی های هوشمند تولید اپلیکیشن های موبایلی نسبت به نمونه های کامپیوتری پیشرفت قابل توجهی داشته است.

در ادامه برخی از برترین نرم افزارهای موبایلی برای ویرایش و شخصی سازی تصاویر را معرفی خواهیم کرد. با این حال توجه داشته باشید که برخی از نمونه های معرفی شده تنها برای سیستم عامل خاصی مانند اندروید یا IOS ارائه شده اند. همچنین از نظر کیفیت میان نمونه های رایگان و پولی تفاوت چندانی وجود ندارد.

۱٫ Adobe Spark Post: این اپلیکیشن علاوه بر فراهم کردن امکان ویرایش و شخصی سازی تصاویر، یک شبکه اجتماعی عکاسی هم است. در این شبکه امکان به اشتراک گذاری تصاویر و مشاهده نمونه های ویرایش شده دیگر کاربران نیز وجود دارد. مزیت اصلی این نرم افزار امکانات گسترده و رایگان است. بر همین اساس آن را در رتبه نخست فهرست مان قرار داده ایم.

۲٫ Typorama: اپلیکیشنی مخصوص کاربران گوشی های برند اپل که علاوه بر امکانات گسترده شخصی سازی مانند درج تصاویر با فونت دلخواه و ایجاد سایه های گوناگون به صورت رایگان نیز قابل دسترسی است. تنها نقطه ضعف این محصول عدم ارائه نسخه اندروید است.

۳٫ Wordswag: اگر به دنبال یک اپلیکیشن رایگان با قابلیت جست وجوی تصاویر مختلف هستید، بدون شک Wordswag گزینه مناسب تان خواهد بود. مزیت اصلی این نرم افزار پشتیبانی از جست وجوی تصاویر و آرشیو گسترده فیلم و عکس است.

اگر قصد دارید تصاویر خود را به صورت آنلاین ویرایش کنید، سایت های معدودی این امکان را با کیفیت بالا و به صورت رایگان در اختیارتان خواهند گذاشت. سایت Canava و PicMonky دو نمونه از بهترین سایت هایی هستند که امکان ویرایش آنلاین تصاویر را بدون افت کیفیت فراهم می کنند. تنها تفاوت میان نسخه رایگان و پولی این دو سایت در امکان دانلود مجدد آنها نهفته است. به عبارت بهتر برای هر بار دانلود تصاویر ویرایش شده باید یک دلار پرداخت کنید. البته نخستین دانلود به صورت رایگان صورت می گیرد.

 

مترجم:علی آل علی 

باز نشر فرصت امروز 

 

.

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
  • حمایت از کالای ایرانی

    تا خرید کالای ایرانی چقدر فاصله داریم؟

    تا خرید کالای ایرانی چقدر فاصله داریم؟ بازاریابی بحثی است درباره بازار و مشتریان و برای آن…
  • وِژه نامه نوبهار 97

    ویژه نامه “نوبهار” ۹۷

    با نزدیک شدن سال نو تصمیم گرفتیم ویژه نامه «نوبهار» را برای چهارمین سال در وب …

۲ دیدگاه ها

  1. ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - اکولینک

    بهمن ۳, ۱۳۹۵ در ۲:۱۴ ب.ظ

    […] برند ابات: بازاریابی تصویری، نیاز کسب وکارهای مدرن […]

    پاسخ دادن

  2. […]  منبع:brandabout.ir […]

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code