خانه اخبار اینستاگرام، رقیبی جدی برای فیسبوک و توئیتر

اینستاگرام، رقیبی جدی برای فیسبوک و توئیتر

2 ثانیه خوانده شده
۰

همراه کردن مشتریان و مخاطبان با یک برند، در شبکه های اجتماعی به گونه ای که به دنبال کنندگانی وفادار و دائمی تبدیل شوند، بسیار ارزشمند است. در حال حاضر اینستاگرام به شبکه ای پر بازدید  تبدیل شده که جمعیت زیادی را به سمت خود متمرکز کرده است.

طبق گزارشات اخیر، در سال های گذشته توجه و تمرکز نسبت به شبکه هایی مانند فیسبوک و توئیتر برای تبلیغات برند ها، بسیار زیاد بود. برای مثال در سال ۲۰۱۲ بسیاری از برندها برای تبلیغات خود در فیسبوک، حدود ۱بیلیون دلار هزینه می کردند. پس از آن حضور “پینترست” نیز از اهمیت زیادی برخوردار شد و برخی دیگر از برندها به سمت این شبکه هجوم آوردند. آنچه در این میان جالب توجه است، گسترش محبوبیت اینستاگرام برای اکثریت برندها است. این در حالی است که هریک از شبکه های فیسبوک، توئیتر، پینترست و … اغلب مور توجه برخی از کسب و کارها قرار می گرفتند.

در جدول زیر به صورت دقیق به این مطلب اشاره شده است:

instagram-chart

حال سوال اینجاست که به چه دلیل شبکه ای که شاید قدمت چندانی نسبت به دیگر شبکه ها ندارد اینگونه مورد توجه و محبوب برای اکثر برندها شده است.

فضای اینستاگرام تماما مرتبط با تولید محتوای بصری است (تصاویر و فیلم های کوتاه). همان طور که بسیار از آن سخن گفته شده ، افراد دیگر تمایلی به خواندن متن ها یا نوشته های طولانی ندارند و ترجیح می دهند هرآنچه لازم است را به صورت ساده و خلاصه در قالب یک تصویر یا کلیپ ببینند که در حقیقت اینستاگرام نیز چنین قابلیتی را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار داده است تا به سادگی بتوانند با توجه به انتظار مشتریان با آنان ارتباط برقرار کنند. بی شک نشان دادن تصویری از یک غذای خوشمزه تاثیری چندبرابر از توضیح آن بدون نشان دادن عکس دارد. بر خلاف فیسبوک که قابلیت های زیادی در ایجاد محدودیت و فیلتر کردن دارد، این محدودیت ها در اینستاگرام تا حدی کمتر بوده و شاید به همین دلیل اطمینان بیشتری نسبت به آن برای مشتریان وجود دارد. در گزارشات اخیر از خبررسانی TrackMaven ، در حال حاضر بیش از ۵۰۰ شرکت و برند به این شبکه پیوسته اند. کاربری ساده و قابلیت جستجوی راحت آن، نه تنها فضایی برای دنبال کردن افراد و برند های شناخته شده، بلکه موقعیتی برای جستجو و آشنایی با افراد و برندهای جدید نیز می باشد. یکی دیگر از ویژگی های اینستاگرام، استفاده از هشتگ ها است که به درگیر کردن هرچه بیشتر مخاطبان با برند می پردازد.

در آینده ای نه چندان دور شاهد حضور گسترده تری از برندها و صاحبان کسب و کار در این شبکه ی در حال پیشرفت خواهیم بود.

 

منبع خبر:entrepreneur

  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…
  • مفهوم برندسازی

    مفهوم سازی برند در مدیریت رسانه ای

    امروزه اقتصاد توجه از اهمیت بسیاری برخوردار است. گزینه‌های بسیاری برای انتخاب وجود دا…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code