خانه مقالات برندینگ اهمیت برندینگ در باشگاه های فوتبال

اهمیت برندینگ در باشگاه های فوتبال

8 ثانیه خوانده شده
۱

آیا باشگاههای فوتبال برند قوی دارند؟

این یک ادعای بی اساسی نیست که باشگاههای فوتبال برند قوی ندارند. آنها اسامی مشهوری دارند و نه برند قوی. به ارزش برند با ارزشتر ین باشگاه فوتبال نگاه کنید، رئال مادرید با ارزش ۳٫۶۴۵ میلیارد دلار!

بعضی از فاکتورهای بالقوه باشگاههای فوتبال را ببینید:

در بیشتر کشورها والدین برای اطمینان از آینده مالی فرزندان شان آنها را در مدارس فوتبال نام نویسی میکنند، در صورتیکه در دیگر صنایع برای اطمینان از داشتن کارمندان در آینده به آنها بورسیه میدهند.

در بیشتر کشورها هزاران نفر هر هفته برای دیدن بازی ها به ورزشگاهها میروند و دهها هزار نفر آن بازی را از تلویزیون نگاه میکنند. این آرزوی هر برندی در صنایع دیگر است که بتواند علاقمندانش را در تین وسعت گرد هم آورد حتی اپل.

  آمار نشان میدهد که نیمی از مردم جهان یعنی ۳٫۵ میلیارد نفر طرفدار فوتبال هستند.داشتن این نقاط قوت برای هر صنعتی یک رویا ست.

در ادامه به پاسخ این دو سوال میپردازم.

سوال اول- چرا باشگاههای فوتبال برندی قوی ندارند؟

سوال دوم- این است که چگونه میتوان ارزش برند باشگاهها را ارتقا بخشید؟

 بیش از ۱٫۹ میلیون تیم در دنیا وجود دارد که این آمار شامل تیمهای جوانان وزنان نمیباشد.

سوال اینجاست از این ۱٫۹ میلیون تیم چه تعدادی از آنها شانس معروف شدن در دنیا، قاره و کشورشان را دارند؟ واقعیت این است خیلی کم به آمار زیر توجه کنید:

لالیگا (لیگ فوتبال اسپانیا) در سال ۱۹۲۸ شروع به کار کرد و تا سال ۲۰۱۶ تعداد ۸۵ لیگ برگزار شده است.

جدول زیر قهرمانها را نشان میدهد:

باشگاه

قهرمانی لالیگا

درصد برنده شدن

رئال مادرید

۳۲

۳۷٫۶%

بارسلونا

۲۴

۲۸٫۲%

اتلتیکو مادرید

۱۰

۱۱٫۸%

اتلتیک بیلبائو

۸

۹٫۴%

والنسیا

۶

۷٫۱%

رئال سوسیداد

۲

۲٫۴%

دیپورتیو لاکرونیا

۱

۱٫۲%

سیلویا

۱

۱٫۲%

رئال بتیس

۱

۱٫۲%

 

 

خوب پس چرا تیمهای دیگر مثل آلاوز یا مالاگا، یا حتی سیلویا و رئال بتیس در این رقابتها شرکت می کنند وقتی می دانند شانس قهرمانی آنها و حتی در رتبه دوم قرار گرفتنشان صفر است؟ و آنها می دانند اگر روزی این مقام را بدست بیاورند تکرار آن برایشان تقریبا غیر ممکن است. آینده تیمهای دسته دوم و سوم لالیگا چیست؟

ممکن است جواب این باشد ، این یک نوع کسیب و کار است برای مالک باشگاه، کارمندان، بازیکنان و غیره. پس سوال بعدی این است چگونه میتوانم کسب و کارم را توسعه ببخشم و برندم را قویتر کنم؟

جواب در تمایز است. صاحبان باشگاهها باید برای سوالات زیر جوابهای بسیار شفاف داشته باشند:

چرا تماشاچیان باید نام تیم من را بدانند؟ و چرا باید طرفدار من باشند؟

 

ادامه دارد

 

نویسنده:بهروز لطفیان

نماینده  شرکت ریس اند ریس در ایران

 

.

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…

یک دیدگاه

  1. حسن زارعی

    خرداد ۱۷, ۱۳۹۶ در ۸:۰۴ ق.ظ

    مرسی از این مطلب عالی.

    فقط در قسمت ثبت اظهار نظر بفرمایید که تصویر امنیتی به حروف بزرگ و کوچک حساس است

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *