خانه مقالات برندینگ انتخاب رنگ های متناسب با برندتان برای فروش بیشتر

انتخاب رنگ های متناسب با برندتان برای فروش بیشتر

0 ثانیه خوانده شده
۰

فرقی نمی کند که درصدد ایجاد یک برند جدید هستید یا در فکر تغییر آن. مهم این است که در هر دو صورت باید تصمیم گیری درستی در انتخاب رنگ برند خود داشته باشید.

به همان اندازه که یک رنگ مناسب می تواند کسب و کار شما را جذاب تر، هیجان انگیز تر و چشم گیر تر کند، می تواند باعث افزایش فروش محصولات و خدمات نیز بشود. روانشناسی رنگ ها به شما کمک می کند تا ارتباط پایدارتر و منسجم تری با مصرف کنندگان داشته باشید و آنها را متقاعد کنید که از محصولات شما خریداری کنند.

در انتخاب رنگ ها باید دقت کافی داشته باشید. برای مثال بسیاری از افراد دوست دارند در طراحی های خود از رنگ قرمز استفاده کنند چرا که این رنگ سریعا نگاه همه را خیره می کند. اما نباید فراموش کنید که فقط جذاب بودن و در مرکز توجه بودن کافی نیست. باید این رنگ با برند شما و پیام شما سازگاری داشته باشد وگرنه خیلی زود نادیده گرفته می شوید.

اگر چه قانون مشخصی که نشان دهد هر رنگی با چه کسب و کاری متناسب است وجو ندارد، اما با اندکی تفکر می توانید بهترین رنگ متناسب با برند خود را انتخاب کنید. قبل از تصمیم گیری در مورد رنگ باید نیت و هدف اصلی برند خود را مشخص کنید. این که چه چیزی برند شما را منحصر به فرد می کند و این که چرا مصرف کنندگان باید به برند شما علاقه مند شوند و برندتان چگونه می تواند آنها را تحت تاثیر قرار دهد و پیام نهایی برند شما چیست. نکته ی حائز اهمیت دیگر این است که حتی با توجه به نوع محصولاتتان که در چه فصولی ارائه می شود نیز باید رنگ های متناسب با آن را به درستی انتخاب کنید.

کسب و کارهای بهاری: اگر محصولات و خدمات شما به گونه ای است که عمدتا در فصل بهار ارائه می شوند باید از رنگ هایی استفاده کنید که حس طراوت و شادابی را القا کنند. چرا که شخصیت بهار نو شدن و تازگی است. رنگ های روشن، شفاف و درخشان و رنگ های گرم برای این فصل مناسب است.

کسب و کارهای تابستانی: تابستان و شخصیت آن اغلب گرم و جوشان است. باید از رنگ هایی استفاده کنید که افراد با دیدن آن حس آرامش پیدا کنند. استفاده از رنگ های خنک، مناسب ترین رنگ برای این فصل است. برای مثال اگر شما دارای کارخانه ی تولید بستنی هستید، برای طراحی بسته بندی های خود نباید از رنگ های گرم مانند نارنجی یا قرمز استفاده کنید تا در ضمیر ناخودآگاه افراد تاثیر بهتری داشته باشد.

کسب و کارهای پاییزی: معمولا برند های پاییزی ارتباط عمیقی با طبیعت و زیبایی های پاییزی برقرار می کنند. پاییزشخصیتی فروتن و افتاده دارد و رنگ های شما نیز باید القا کننده ی همین حس باشند. رنگ های آرام با کمی سایه روشن و رنگ های مات بهترین انتخاب هستند.

و در نهایت کسب و کارهای زمستانی، که اغلب در این فصل باید از رنگ های جذاب و خیره کننده استفاده شود. رنگ هایی که حس گرما و شور و هیجان را انتقال می دهند. فراموش نکنید که انتخاب رنگ درست در فصول مختلف قدرت برند شما و اثرگذاری آن را بیشتر می کند.

  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…
  • مفهوم برندسازی

    مفهوم سازی برند در مدیریت رسانه ای

    امروزه اقتصاد توجه از اهمیت بسیاری برخوردار است. گزینه‌های بسیاری برای انتخاب وجود دا…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code