خانه مقالات برندینگ اصل کیفیت و موفقیت برند (قسمت۲)

اصل کیفیت و موفقیت برند (قسمت۲)

0 ثانیه خوانده شده
۰

چگونه میتوان مفهوم کیفیت را در ذهن مشتری وارد کرد؟

  • اثر متخصص بودن

شرکتهایی که متمرکز عمل میکنند و جایگاهی درذهن مخاطب دارند میتوانند در ذهن مخاطب با کیفیت تر نمود پیدا کنند.

مطلب مرتبط: اصل کیفیت و موفقیت برند(قسمت اول)

این موضوع را با مثالی شروع میکنم ، برای یک سرما خوردگی ممکن است به یک پزشک عمومی مراجعه شود ولی اگر این سرماخوردگی به برونشیت تبدیل شود ، احتمال زیاد به متخصص داخلی برای درمان انتخاب میشود و اگر همیم برونشیت حاد باشد احتمالا فوق تخصص ریه برای معالجه برگزیده میشود. همه میدانند که یک متخصص در زمینه کاریش بهتر از یک دکتر عمومی است. اگرچه در واقعیت معلوم نیست این جمله چقدر درست باشد و اهمیتی هم ندارد چون باور عمومی جوامع به درستی آن حکم میدهند.

در کسب و کارها هم این اصل صادق است، یعنی عموم مردم بر این باورند که هر چه شرکتی متخصص تر باشد دانشش در آن زمینه کاری بیشتر است و در نتیجه کیفیت کالا یا خدماتش بالاتر است. خریداران همیشه این را در نظر دارند درصورتیکه فروشندگان معمولا آنرا فراموش میکنند، برای همین صاحبان صنایع مایل به گسترش دادن خطی   کسب و کارشان هستند تا تمرکز بر آن .

  • اثر پیشرو بودن

بدون توجه به درست بودن و یا غلط بودن این جمله مشتریان بر این باورند که کیفیت بهتر برنده بازار است و برنده همیشه پیشرو است. پس ساده ترین و راحتترین راه برای ایجاد درک کیفیت در ذهن مخاطب پیشرو شدن است. پیشرو بودن در بازار به تنهایی ابزار قویی است برای القاء مفهوم کیفیت در ذهن مخاطب و برای پیشرو بودن در دنیای رقابتی امروز باید متمرکز شد.

  • اثر قیمت

همه با این مکالمه آشنا هستیم که “این کالا چرا از کالای مشابه اش گرانتر است؟” و بطور اتوماتیک جوابش این بوده “چون کیفیتش بهتر است”

اگرمیخواهید مفهوم کیفیت را در ذهن مخاطب وارد کنید باید توجه داشته باشید که قیمت بالا همیشه سفیر کیفیت بوده است . قیمت بالا نه تنها برای مشتری مفهومی بدی ندارد که برای آن ارزش خاصی را مشتری قائل است و لی قیمت بالا بازار هدف کوچکتری را پوشش میدهد.

  • تاثیر نام

یکی دیگر از روشهای القا کیفیت بهتر در ذهن مشتریان تغییر ظاهری در کالا و خدمات است که معمولا با تغییر در بسته بندی و یا نام قابل دسترس است. البته خود نام به تنهایی تاثیر به سزایی بر روی درک کیفیت دارد و این مهم زمانی حاصل میشود که از نامی تخصصی برای کالا و خدمات استفاده شود تا از یک اسم عام. اگر نام مناسبی برای کالا یا خدماتتان ندارید حتما و بدون درنگ آنرا تغییر دهید.بسته بندی نیز برای کالاها به مانند نام عمل میکند. بسته بندی نامناسب مفهوم بی کیفیتی را در ذهن مشتریان وارد میکند.

 

تمام حقوق این نوشته متعلق به نویسنده است و استفاده بدون اجازه از نویسنده پیگرد قانونی دارد

نویسنده: بهروز لطفیان 

منبع:فرصت امروز 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده بهروز لطفیان
بارگذاری بیشتر در مقالات برندینگ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بررسی کنید

اولین برند ارزشمند ایرانی در لیست ۱۰۰ برند برتر دنیا

سلام دوستان سال نو مبارک امیدوارم امسال را بتوانیم به سالی خوب و مورد خواسته خود تبدیل کنی…