خانه مقالات برندینگ اسلوب برندسازی مکان

اسلوب برندسازی مکان

22 ثانیه خوانده شده
۰

در مجله "چگونه یک شهر را جذاب کنیم؟ مفهوم و سنجش برند مکان "، سباستین زکنکر در مورد روش های سنجش برند و هویت مکان ها صحبت می کند. به ویژه، چرا روش موثری برای سنجش و ایجاد این نوع برندها وجود ندارد. آنچه او برای خلق یک برند تاثیر گذار از یک شهر یا مکان پیشنهاد می کند، این است که باید به دو نکته توجه نمود.  نکته اول ویژگی های فیزیکی یک مکان خاص است و نکته دوم این است که مردم چه تصوری از مکان موردنظر دارند. او شهرهای برلین و هامبورگ را به این منظور مثال می زند.  با این که "در واقع" برلین مناطق جنگلی بیشتری دارد، اما هامبورگ به عنوان شهر سبزتر دیده می شود.
توسعه یک مکان یا برند شهر، یک پروسه طولانی و دشوار است.  با توجه به این نکته و این که برندسازی مکان، مفهوم جدیدی است و به راحتی قابل مشاهده است که چرا کسب اطلاعات قابل اعتماد و مطمئن دشوار است، نویسنده مجله فوق مدلی پیشنهاد می کند که شامل بکارگیری تکنیک های مختلف برای خلق برند موثر است و با این ایده تمام می کند که "مطالعه موردی فیزیک مکان، تجزیه و تحلیل رسانه ها، و یا تحقیقات کیفی در مورد ارتباطات مکان و تبلیغات شفاهی هنوز هم می تواند به درک کلی از یک برند مکان کمک کند؛ زیرا هویت مکان تاثیر قوی تری نسبت به ادراک از یک مکان دارد "یا به عبارت دیگر: برای دست یابی به روش موثر، تحقیقات بیشتری لازم است.
 Place branding methodology

 

 

شکل. ۱: یکی از مشهورترین پروژه های برندسازی شهر.
 
نکته کلیدی در اینجا این است که نظر یک فرد مانند پیشنهاد واقعی بسیار مهم است. این ایده توسط مجله سیمون آنهول در مورد برندسازی مکان، "چگونه می توان داستان خوبی ساخت"، از سال ۲۰۱۰ بیشتر توسعه یافته است. با این که سباستین تصریح می کند که از ادراک انسان باید مطابق با ویژگی های فیزیکی مکان، استفاده شود، آنهول اشاره می کند که علاقه مند نگاه داشتن مردم بخش مهمی از کل این پروسه است.
سیمون نگاهی به این نکته می اندازد که چگونه خبرهای یک منطقه خاص می تواند سبب تشکیل نظر در مورد آن شود.  نکته جالب توجه این ایده آن است که خبرهای منفی معمولا توجه بیشتری نسبت به خبرهای مثبت جلب می کند، اما به عقیده وی، این نکته نه به این دلیل است که مردم اشتیاق اخبار منفی دارند، اما به طور کلی دلیل آن این است که اخبار تکان دهنده و منفی جالب تر و جذاب تر هستند.
 مدلی از استراتژی برندسازی مکان

 

 

 


شکل  2: مدلی از استراتژی برندسازی مکان. دانلود
 
یک خبر منفی بیشتر احتمال دارد که نظر توده ها را شکل دهد، و در عین حال هر چه تصویر برند قوی تر باشد، از بین بردن شهرت آن سخت تر خواهد بود. (مثل آمریکا و دانمارک و اقدامات مختلفی که صورت گرفته است) ایده هایی که در مجله ذکر شده است، تصویر بسیار جالبی را نشان می دهد که فقط در مورد برندسازی مکان یا شهر صادق نمی باشد، بلکه می تواند در رشته های مختلف طراحی نیز بکار رود.
۱- با ایجاد یک فضا یا مکان، باید جنبه های قوی را که بر آن غالب می شود.
۲- اگر یک رویداد منفی باعث ایجاد یک ایده منفی زائد شود، بر روی آن تأثیر زیادی نخواهد داشت. پس از تبلیغات منفی جلوگیری شود، زیرا نظرات مردم را بسیار سریع شکل می دهد.
۳- و آخرین نکته مهم اینکه آن را جذاب نگه دارید. مردم همیشه نیاز به برانگیختن انگیزه دارند. اما در جهانی که پر از انواع مختلف محرک هاست، خیلی راحت خسته می شویم. و اگر این اتفاق بیفتد، ما به دنبال انگیزه های جدید هستیم. جو جالب، فریبنده و همیشه در حال رشدی ایجاد کنید تا این علاقه را در سطح اوج حفظ نگاه دارید.


به اعتقاد  محققان در زمینه برندسازی مکان، برای اطمینان از اینکه این مدل ها و ایده ها نتیجه بخش هستند، اطلاعات موثق تر و قابل اعتمادتری لازم است. با گسترش روش های تحقیق و مشاهده افراد و رفتارها، اطلاعات کم کم آشکارتر می شود، اما به این دلیل که هر فردی منحصر به فرد است، چیزی که ممکن است برای برخی افراد نتیجه بخش باشد، ممکن است برای دیگران نباشد.

 

نویسنده: پژمان پاکدامن

 مشاور و برنامه ریز استراتژی برندسازی 
 

بخــوانیـــــد، بیـــاموزیـــــد، قدرتـــــمند شوید

برندابات مرجع تحلیلی، آموزشی برندینگ، بازاریابی، تبلیغات

.

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

گروه توسعه کسب و کار آرمانی ارائه دهنده راهکار برندسازی، مارکتینگ و تبلیغات

  • برندسازی، خلق تجربه است

    برندسازی اغلب با طراحی لوگو، کارت کسب و کار یا امروزه با داشتن یک وب سایت اشتباه گرفته می …
  • هاشمی،نام بزرگ همیشه زنده

    نام بزرگ آیت الله هاشمی به عنوان یک برند شخصی،سیاسی درس هایی برای ما دارد؛ درس هایی که با …
  • زندگی، مرگ و احیای برند

    زندگی، مرگ و احیای برند

     یک برند قوی می‌تواند یک تصویر ذهنی مثبت در مصرف‌کننده ایجاد کند، و موجب ار…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code