خانه مقالات برندینگ استفاده از ارتباطات در جهت عمل به وعده های برند

استفاده از ارتباطات در جهت عمل به وعده های برند

6 ثانیه خوانده شده
۰

گاه لازم است یک گام به عقب بازگشت و به همه ی بخش های کسب وکار خود دوباره نگاه کنید. اگرچه ممکن است  کارکنان پرتلاش، خدمات ومحصولات خوب، فضای فیزیکی مناسب کار و سرمایه  کافی داشته باشید اما نهایتا برند خود را فراموش نکنید.

Brand-Promise-1

برند شما مولفه ای حیاتی است که نه تنها داستانی منحصر به فرد را نقل می کند بلکه تعهدی را نیز ایجاد می کند. در حقیقت برند شما سطح معینی از کیفیت کالا ها و رضایت را به مشتریان وعده می دهید. (تعهد می کنید). تضمینی که به اندازه کافی برای شروع سفر وفاداری تاثیرگذار می باشد.

برای اینکه پیام شما به تمام مشتریان برسد، باید بدانید که چه موقع و چگونه با آنها ارتباط برقرار کنید که ارزش آفرینی بیشتری ایجاد کند. بیش از ۳ میلیون کاربر اینترنت در سرتاسر جهان موجود می باشد وحدود ۲٫۱ میلیون از آنها در پلتفرم هایی رسانه اجتماعی مانند فیسبوک، تویتر و لاین می باشند. شما باید با استفاده از این کانال های اجتماعی و با حضورموثر برند در این شبکه ها و کانال ها با مشتریان موجود ومشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید. وقتی یک مشتری ایمیلی مبتنی بر تحسین خدمات یا شکایت از کالا می فرستد، برای پاسخ وگفتگو با آنها حاضر و فعال باشید. شما با مشارکت فعال با افراد، برای برند خود شخصیت انسانی منحصر به فردی ایجاد می کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا وعده هایی که به مشتریان خود داده اید را به انجام برسانید. توجه به مخاطب و ایجاد ارتباط مناسب و دوطرفه لا آنها رمز موفقیت یک برند خوب است.

روش دیگر برای عمل به وعده های  برند، بازاریابی از طریق فرستادن ایمیل های هدفمند می باشد. استراتژی ایمیل مارکتینگ می تواند متوسط بازده برگشت سرمایه ۴٫۳ درصد داشته باشد. به شما توصیه می کنم که نرم افزاری را بررسی کنید که به شما اجازه می دهد به سرعت  مشتریانتان را دنبال کنید تا بتوانید کارایی و اثربخشی را افزایش دهید. این امکان در برخی نرم افزارها وجود دارد که اجازه می دهد ببینید چند بار ایمیل شما باز شده است یا بر روی آن کلید شده است. مطمئن شوید که صدای برند شما به درستی به همه ی مخاطبان شما می رسد. به خاطر آورید، هر اثر در ذهن می ماند لذا سازگاری برند، تجربه ای را خلق خواهد کرد که مشتری می تواند به آن تکیه کند- که برندتان را بهتر می کند.

زمان مناسب:

شما همیشه باید به دنبال برقراری ارتباط با مخاطبان و اجرای وعده های خود باشید، زمانی که بطور مستقیم با آنها ارتباط برقرار می کنید، به آن همچون یک فرصت طلایی مشارکت نگاه کنید. اکنون رسانه های اجتماعی را در دسترس دارید و استراتژی بازاریابی از طریق ایمیل متبلور شده است اما بعد از خلق مشتری جدید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بهترین روش برای عمل به وعده ی برند، تقویت ارتباط با مشتریان پس از خرید آنها می باشد.

  • به مشتریان خود همچون یک فرد ماهر و صاحب نظر نگاه کنید. از آنها درباره ویژگی محصولات مورد علاقه یا تجربیاتی که از اجناس مختلف داشته اند پرس وجو کنید. به بازخوردهای آنها توجه کنید و به آنها نشان دهید که شما به چیزی که مشتریان بیان می کنند گوش می دهید و نظرات آنها فرصتی را برای بهبود مداوم ایجاد می کند.
  • تشکر کنید. به همین سادگی؛ از مشتری جدید تشکر کنید یا به آنها نشان دهید که شما زمانی را برای تقدیر وقدردانی برای ارتباطشان با کسب وکارتان صرف می کنید و به خطوط برقراری ارتباط با آنها ادامه خواهید داد.

نرم افزارهای بازاریابی که به آن اشاره شد نیز باید توانایی انجام همین کار را داشته بشاند. به صورت مشابه باید قادر به حفظ گروه ها و لیست های  بخش بندی شده و همچنین اسناد جامع ارتباطی باشد. این کار به شما اجاز می دهد تا فرایند ارتباطات را ساده تر وموثرتر سازید. ادامه پیگیری فعالیت مشتریان فرصتی را برای پیش بینی حرکت بعدی آنها ایجاد می کند. لذا در زمان مناسب ارتباط برقرار کنید تا آنها را بروز کنید و بتوانید افراد  را تشویق به ادامه ی خرید کنید.

ارتباطات عالی و تعهد به انجام وعده های برند به شما در رشد شرکت کمک خواهد کرد. ابزار مناسبی را برای سازماندهی به کسب وکارتان پیدا کنید. می توانید انتظارات ایجاد شده ی ناشی از وعده های برند  را به انجام برسانید وتکمیل نمایید. برندی قوی که به خوبی توسط مشتریان درک می شود کلیدی برای یافتن موفقیت در محیط کسب وکار رقابتی امروزه می باشد.

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code