خانه اخبار آیا لوگوی جدید اینستاگرام، طراحی نامناسبی دارد ؟

آیا لوگوی جدید اینستاگرام، طراحی نامناسبی دارد ؟

3 ثانیه خوانده شده
۰

اینستاگرام، اخیرا پرده از لوگوی جدیدش برداشته و البته  ممکن است این لوگو به عنوان یکی از شکست های بزرگ طراحی امسال لقب گیرد.

آیکن معروف و مشهور این برند ، با نمایشی واقعی از یک دوربین عکاسی،  تقریبا در سرتاسر جهان محبوبیت داشت و یکی از شناخته شده ترین لوگوها در عرصه تکنولوژی محسوب می شد. ایان اسپالتر (Ian spalter) رئیس بخش طراحی اینستاگرام اعلام می کند: لوگوی قدیمی اینستاگرام دیگر قابل استفاده نمی باشد زیرا بازتاب کننده خوب این جامعه مجازی امروزی نمی باشد و به همین منظور به این فکر افتادیم که این لوگو باید دچار تغییر وتحول شود تا این جامعه مجازی را بهتر نشان دهد.

همچون بسیاری برندها، اینستاگرام نیز تصمیم به تغییر لوگو ی خود گرفته است. تا بتواند گزینه ی بهتری را نسبت به لوگوی قبلی خلق کند و تلاش آنها در این جهت بود تا رنگین کمان و لنز دوربین را با نشانی کاملا متفاوت نشان دهندو امیدوارند تا آیکن آپلیکیشن مدرن تری را ارائه دهند که بین تشخیص و تطبیق پذیری توازن ایجاد شود.

instagram-logo

سوالی که این برند مطرح می کند این است که چقدر این هدف تحقق یافته است؟ اگر شما خیلی انتزاعی عمل کنید، این علامت دیگر بیان کننده روح و فلسفه وجودی اینستاگرام نمی باشد.  اگر این لوگو خیلی واقعی باشد، دیگر توجیه کننده تغییر شرایط امروزی، نمی باشد. بعد از بررسی ها وتغییرات بسیار وعبور از فیلترهای مختلف، به این نتیجه رسیدیم که این نشان هنوز باید ارائه دهنده قاب یک دوربین باشد  اما ارائه دهنده تغییرات پیش رو در آینده نیز باید باشد.

سرانجام، با طراحی مجدد نشان دوربین  وتبدیل آن به یک تصویر کاملا انتزاعی، رنگین کمان از روی لوگو کنار گذاشته شد و از آن به عنوان مبنایی برای پیش زمینه رنگارنگ این لوگو، استفاده شد.

متاسفانه، هرچند لوگوی جدید در برخی محیط ها بازتاب بهتری ممکن است داشته باشد، اما این لوگو یک تصویر بسیار فراموش شدنی می باشد که از روی گوشی های تلفن افراد کنار گذاشته خواهد شد که می تواند هزاران نفر دیگر را بطور مشابه نسبت به طراحی اکثر اپلیکشن ها دچار یاس وبی انگیزگی کند. اما کمی بحث برانگیز است که چگونه آنها تصور می کنند این لوگو را بهبود بخشیده اند، براستی چرا آنها بر این باور بودند که نیاز به  مدرن سازی این لوگو می باشد.

فکر میکنید می توان آنرا به حالت قبلی برگرداند؟

 

 منبع:adweek

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

Armani - Banner online 790x63-01

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *