خانه مقالات برندینگ آیا زمان آن فرا رسیده که چکاپی از وضعیت برند خود داشته باشید؟

آیا زمان آن فرا رسیده که چکاپی از وضعیت برند خود داشته باشید؟

2 ثانیه خوانده شده
۰

آیا تا به حال از خودتان درباره صحت و سلامت برند کاری خود سوال کرده­ اید؟ آیا برند خود را پایش می­کنید، آن را می­سنجید، و یا گزارشی از علائم حیاتی برند خود، مشابه کاری که درباره خود کسب­ و­کار می­کنید، تهیه کرده­ اید؟ یا  اگر بخواهید چنین کاری را انجام دهید، می­دانید که چه پرسش­هایی باید صورت گیرد؟ ما در اینجا یک تست تشخیصی سریع را به منظور کمک به مدیران عامل شرکت­ها تهیه کرده­ایم تا بتوانند از این طریق ارزیابی را انجام دهند و متوجه شوند که آیا زمان آن فرا رسیده است که چکاپی از برند به صورت راهبردی انجام شود یا خیر.

هشت سوالی که باید از خودتان درباره برند بپرسید:

  1. آیا شرکت شما هدف قدرتمندی را برگزیده است که کارمندان شرکت شما هر روز برای آن تلاش کنند؟ آیا این هدف والا در راهبردهای شرکت شما به صورت معنی­ داری لحاظ شده است؟ آیا این هدف، الهام ­بخشی به شما را در خصوص رفتار سازمانی دارد؟ آیا هدف شما عامل محرک و پیشبرد برند شماست، و از همه مهم­تر اینکه به لحاظ عاطفی با کارمندان شما عجین شده است؟
  2. آیا برند شما دارای یک جایگاه برند شاخص را دارد که بتواند آن را از سایر رقبای خود متمایز سازد؟
  3. آیا شرکت شما ایده شفافی در خصوص اینکه چه کسانی به برند شما اهمیت می­دهند را دارد؟ با چه کسی باید در این باره صحبت کنید، روی چه کسی تاثیر بگذارید، او را متقاعد کنید یا حتی مجددا اطمینان حاصل کنید؟
  4. آیا شرکت شما دارای یک راوی ویژه برند است که به همه مخاطبان جامعه هدف شما با زبانی رسا و شیوه­ای متفاعد­کننده مطالب مربوط به شرکت را توضیح دهد؟ آیا تمامی افراد شرکت شما قادر به گفتن چنین داستانی به دیگران هستند؟
  5. آیا شرکت شما از توانایی ارائه نوعی اعتبار برند به شیوه­ای شفاف و قانع­کننده برای مشتریان، کارمندان، سهام­داران، و جهانی که تجربه کار با شما را دارند، به شکل معناداری برخودار است؟
  6. آیا شرکت شما با نوعی لحن برند متمایز­کننده که همگان در تمام سطوح پیوسته از آن یاد کنند، با مخاطبان ارتباط برقرار می­کند؟
  7.  آیا شرکت شما از یک هویت برند بصری با دستورالعمل شفافی که پیوسته کاربرد داشته، و در هر جایگاهی استفاده شود، برخوردار است؟
  8. آیا برند شما با مردم ارتباط عاطفی عمیق­تری دارد به گونه­ای که بتواند به احساسات آنها احترام گذاشته و به نیازهای آنها پاسخ دهد؟

اگر به هر یک از این سوالات پاسخ منفی داده­ اید، نشان دهنده این است که باید چکاپی از برند خود انجام دهید. حداقل کاری که باید بکنید این است که با مشتریان و کارمندان خود شروع به گفتگو کرده و نظر آنها را متوجه شوید. زیرا دقیقا شبیه سلامتی بدن خودتان، گاهی متوجه مسئله نمی­شوید مگر آنکه به دنبال آن بروید. و دقیقا شبیه سلامتی انسان­ها، سلامت برند نیز یک پروژه دراز­مدت است که باید بر اساس یک بستر منظم، در تمام طول عمر مدیریت شود.

اگر برای چکاپ علائم حیاتی برند خود اقدام کنید، به آن آسیبی نمی­رسد اما اگر این کار را نکنید، آسیب­ پذیر خواهید بود. اطمینان حاصل کنید که راهبرد کسب ­و­کار در راستای راهبردی باشد که برند شما دارد.

 

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت BrandAbout میباشد . کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

 

  • تاثیر برندشخصی قدرتمند بر روی برند مکان

    برداشت دوم: برندشخصی و برند مکان پوردوسی (فردوسی) شاعر بزرگ پارسی می فرماید : به نام خداون…
  • برندسازی و تولید

    برندسازی و تولید

    برداشت اول : برندسازی و تولید بیایید اینگونه آغاز کنیم ، تفکر یک جامعه آیا تاثیری بر روی ک…
  • مشتری محوری یا کارآفرینی محوری

    مشتری، محور کارآفرینی

    گفت و گوی اختصاصی پژمان پاکدامن با دکتر محمود محمدیان در خصوص الزامات بازاریابی در کارآفری…
  • مدیران ناخدای برند

    برند در آنچه عرف بازار و صنعت است برای شرکت های بزرگ مطرح و غالب شده است در حالیکه شرکت ها…
  • توسعه برند شخصی

    توسعه برند شخصی

    برندسازی شخصی فرآیند شناسایی ارزش منحصر به فرد و متمایزی است که به یک سازمان، تیم و یا پرو…
  • برند ، جایگاه برند، وعده برند، کدام؟

    آیا تابحال در جلسه ای بوده اید که در آن، دو نفر منظور یکسانی داشته اند، اما هر کدام برداشت…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code