خانه مقالات برندینگ آیا به نوشابه انرژی زا جدید نیاز داریم؟

آیا به نوشابه انرژی زا جدید نیاز داریم؟

6 ثانیه خوانده شده
۰

برندی جدید بنام Happy Life وارد بازار ایران شده است که بنظر میرسد متعلق به شرکت بهنوش است. بررسی تاریخچه دو غول نوشابه های انرژی زا این واقعیت را آشکار میکند که متاسفانه نوشابه انرژی زا بهنوش رونق نخواهد گرفت :

غول ۱: زمانیکه ردبول توسط تایلندی ها در ۱۹۸۷ ساخته شد، یک تفکر درست آنرا به برندی جهانی تبدیل کرد، آن تفکر درست خلق جایگاه جدید برای این نوشابه بود. آنها میتوانستند وارد دسته کالایی نوشابه شوند و سهم بازار کمی را داشته باشند و سایه سنگین کوکاکولا و پپسی روی سر آنها باشد و یا جایگاهی جدید را خلق کنند. آنها راه دوم را برگزیدند. امروزه اگر فردی یک کوکا بخورد به احتمال کم ۵ دقیقه بعد از آن یک پپسی میخورد ولی اصلا بعید نیست یک رد بول را ۵ دقیقه بعد بخورد.

خلق جایگاه یعنی خلق نیازی جدید و خالق جایگاه معمولا به عنوان اولین در آن دسته کالا بیاد ماندنی میشود.

 

 

غول ۲: مانستر در سال ۲۰۰۲ در آمریکا متولد شد،  15 سال یعد از ردبول. خوب بسیاری از برندهای نوشابه انرژی زا در حال فعالیت بودند بدون داشتن تمایز از ردبول. مانستر چگونه باید بازار را میگرفت؟ با خلق جایگاهی جدید، آنها قوطی نوشابه خود را ۲ برابر بزرگتر کردند با این کار هم تمایز بصری خلق کردند و هم سایز بسته بندی را متناسب با نام برندشان "هیولا" کردند. آیا مانستر برنده شد؟ آمار  زیر سهم بازار جهانی برندهای نوشابه انرژی زا ست و  نشان میدهد مهم نیست کی وارد مارکت میشوید، مهم این است که آیا تمایزی نسبت به رقبا دارید یا نه.

هپی لایف چرا باید برنده باشد وقتی تمایزی ندارد.

 امیدوارم مدیران بهنوش بجای خلق محصولی بازنده تلاش کنند تا با خلق جایگاه جدیدی برای این محصولشان به مانند دلستر موفقیت را برای این محصول رقم بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code